Marihuana
Tereza
Dobrý večer,mám obrovský dotaz. Můj přítel,kterému je 21 kouří poměrně často a ve velkém trávu. Občas mi přijde myšlenkama jinde.. řekl mi, že se trávy nikdy nechce vzdát a nebude se v tom omezovat, že si dát jednou za mesic, dva je hrozně moc dlouhá doba. Mění to i jeho chování. Pro trávu by udělal cokoliv. Potřebuji poradit, jak se toho má zbavit. Co pro to mám delat ja. On proste není schopny s tim přestat. Myslíte, že je závislý? Už si s tím nevím rady.. děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Terezo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a starost. Jestli je přítel závislý, nebo ne, nedokážu takto na dálku odhadnout.
Rozumím tomu, že byste ráda, aby přítel svoje užívání THC omezil, ale pokud to nebude jeho přáním, může se celý svět rozkrájet, ale nic to nezmění.
Je na Vás, jestli chcete v takovém vztahu zůstávát, navíc s rizikem, že se situace může vyvíjet zejména pro Vás nepříznivým směrem.
Doporučuji Vám tedy zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby, konzultace a poradenství blízkým uživatelů drog a domluvit si termín schůzky. Nesejde tolik na tom, jestli si vyberete adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo podobný typ služby.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení a vstřícní odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat. Také, jak s přítelem komunikovat, případně, a to je velmi důležité, jak se lze pokusit podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám, ideálně ke kontaktu s odbornou podporou. To vše bezplatně, lze i anonymně.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám kontaktovat a domluvit se s pracovníky naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče a osoby blízké (PPR) SANANIM:
Poradna pro rodiče a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Program pro uživatele THC a konopných drog provozuje náš Denní stacionář v Praze:
Denní stacionář (DST) SANANIM
Konzultace a skupina pro uživatele marihuany
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/thc-program.html
Vy i Váš přítel můžete nahlédnout, "otestovat se", získat řadu užitečných informací, případně se inspirovat:
Web "Končím s hulením", nová verze naší aplikace - programu pro uživatele konopí, kteří se rozhodli hulení omezit: https://koncimshulenim.cz/
Stačí takto? Držím palce Vám i příteli,
kdykoli napište, Amrit Sen.