testy u probacneho pracovnika
kuba
Dobry den. Kazde 3 mesiace chodim ku probacnemu na kontrolu a zatial som nemal testy. Pri najblizsej navsteve ale testy budem mat a chcem sa spytat ake je velke riziko, ked som nemal ziadnu drogu od poslednej navstevy (cize to budu 3 mesiace co som cisty), ze mi najdu niake pozostatky drog. Ide vlastne iba o marihuanu. Snazim sa zit zdravo, sportujem, nepijem alkohol, pijem urologicke caje, vodu s citronom a proste vsetko co pomoze pri detoxikacii tela. marihuanu som uzival cca kazdy druhy den tak 0,4 gramu po dobu 3 mesiacov. A chcem sa este spytat ci testy na drogy v lekrnach su spolahlive ak by som sa chcel preventivne otestovat. dakujem

Odpověděl: Amrit Sen
Kubo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte můj respekt, že se držíte. Pokud jste 3 měsíce žádnou drogu neužil, nemusíte si žádné orientační "rychlotesty", byť mohou být sebecitlivější, kupovat. Vaše testy, ať už jakéhokoli druhu, typu, budete mít "čisté", tedy vyjdou negativní.
Přikládám přehled detekovatelnosti u nás nejčastěji užívaných drog:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana  (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Extáze
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 h, detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny, detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití.
Benzodiazepiny
- detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu až 3 týdny, vzácně déle.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
S orientačními testy halucinogeny je to slabší, na našem trhu je jen tak nenajdete. Dají se sice objednat přes internet, ale nějakou dobu trvá, než se příjemci dostanou do ruky. Řešením může být nákladnější laboratorní test.
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu, je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Tedy žádnou paniku.
Přeji Vám vše dobré, ať se daří,
Amrit Sen.