k ambulanci
Kevin třeba
to už sem udělal asi před nějakým tim rokem, jednou sem přišel,podruhý pozdě tak mě přeobjednali pak sem nemohl vstát z postele jak sem byl unaven, byl sem rád že sem se dokopal na odpolední do práce, kde sem na sílu nějak špatně přečkal,to je strašně těžké něco si plánovat v těhlech stavech zleva doprava,věřte mi že nejsem uplný blázen vim že spousta těhlech věcí se mi děje kuli pravidelnému užívání i vím že takto psát taky neni zrovna norma,a že když sem si to pak někdy přečet bez učinku drog,že sem si řikal co tam všechno píšu za bezvýznamný detaily rozebírání jedné věty až do mrtě,ale ono se to prostě nedá jinak,pokud nechci napsat jednu větu třeba jen kerá ve finále nebude jakože nic,nejde se hnout z místa prostě..opakuji poněkolikáté že se nebudu zlobit pokud nebudete odepisovat,já sám bych na tohle nechtěl odepisovat v žádném stavu,ale řekněte mi tedy ještě něco prosím,jaké jsou tedy nejčastější osudy perníkářů,kteří se rozhodnou nepřestávat nebo se jím to nepodařilo a užívají x let a nepočítejte možnost že je zavřou za krádeže kuli nedostatku peněz..což se mi taky muže stát jednoho dne uplně v klidu ale řekněmě že tak,každý rozhodně ve vězení neskončí tomu nevěřim i když taky takové,znám hodně uživatelů od občankového věku do 30 let a bud nějak berou furt nebo mi najednou nějak zmizejí z obzoru a všeho a nějak se nedopatrám co s nimi je třeba nebo na ně zapomenu za chvíli,znám sice i ty od 30 do 40 let ale těch už o kvantum méně,od 40 do 50 těch už znám jen minimum ale taky jako takovejch 10 bych spočital s trochou snahy,ale od 50 a výš snad tak jen jednu osobu,kde jsou všichni ty uživatelé? někeří asi přestali někeří jsou ve vězení a zbytek kde jsou ty kteří fetovali třeba před 30 lety,jaké jsou jejich nejčastější osudy? je mi 25 let jen pro připomínku a určitě na začátku 90 let jich už taky muselo být dost..díky za snahu a případnou odpověd,třeba by mě to mohlo donutit víc se zamyslet nad tím..

Odpověděl: Amrit Sen
Kevine zdravím Vás,
díky za důvěru. Na dotaz, jste si sice poněkud zmateně, ale velmi výstižně odpověděl. Jak z osobní zkušenosti z "mladých" let, tak následně z práce se závislými uživateli návykových látek, Vám mohu jen potvrdit Vaši úvahu.
Uživatelé drog skutečně mizí, zatímco je nahrazují další. Základní důvody jsou zhruba 4. Buď už drogy neužívají a žijí mimo dohled Vaší komunity, nebo změnili působiště a "smaží" jinde, třeba i ve vzdáleném teritoriu, nebo si odpykávají výkon trestu.
Mnoho uživatelů se v průběhu let, "točí", v lepším případě buď po léčebnách, nebo zdravotnicko sociálních zařízeních, v horším případě ve věznicích, kdy se jejich tresty prodlužují a pobyty na svobodě zkracují, takže už tráví většinu času, který jim zbývá, za mřížemi. Těch, kteří zemřeli, právě umírají, nebo relativně brzy zemřou, tedy 4., nejsmutnější důvod, je možná ještě více.
Kdybyste někdy uvažoval o změně životního směru, nebo potřeboval jinak pomoci, napište, můžeme se společně podívat, co s tím, jak na to.
Přeji Vám vše dobré, jsme tu pro Vás,
Amrit Sen.