Jak dospat spánkový dluh
Ejdzej
Pervitin beru od svých 16ti let (dnes je mi již 22) a posledních pár roků se z drogy stal můj denní chléb. Pervitin se mi již dávno zhnusil, už mě vlastně vůbec nebaví a tyto slova myslím naprosto vážně. Moje mysl je připravena s drogou přestat ale zjišťuji že mé tělo už nedokáže bez drogy pořádně fungovat. Jelikož když se nesjedu tak pořád spím, mám tak malo energie ze mam problém vstát z postele a jít na záchod, natož jít například do práce. Do včerejšího dne jsem vydržel celé tři týdny ale přísahám že mam pocit jakoby to bylo čím dál horší. Mam chuť dělat nějakou normální činnost, například jít na bazén a podobný věci ale mám tak mall energie ze proste nemůžu. Přijde mi že tohle už není vinou toho že bych měl na drogu chuť. Kamarád který skončil ce vězení mi řekl že se úplně dospal až po pěti měsících. Jenomže v normálním životě si tohle dospělý člověk nemůže dovolit, byť takhle dlouho odkázán na postel. Má otázka tedy zní, jak přežít tyto celý měsíce dospáváni? Přeci potřebuji nějak vydělat peníze abych měl co jíst a kde bydlet.

Odpověděl: Amrit Sen
Ejdzeji,
zdravím Vás, díky za důvěru. děkuji za Váš autentický příběh. Znám vaše pocity. Nezmiňuji to často, vlastně jen výjimečně. Mám podobnou zkušenost, chápu, co prožíváte.
Naprostá ztráta energie, prázdnota, nechuť cokoli zkoušet, skepse, pocit prohry. Zhnusení, možná i ze sebe, rezignace nad tím, že už se nic nového neděje. To všechno zní velmi beznadějně, ale opak může být pravdou. Přiznání prohry neznamená se vzdát.
I kdyby se Vám podařilo abstinovat, čím a jak byste pervitin nahradil? Máte představu, co poté, podaří li se Vám odpočinout si a nabrat síly?
Má li Váš život nabrat radostnější směr, potřebujete svoji zkušenost sdílet. Je moc fajn, že jste napsal, rozumím tomu, jako signálu, že jste se nevzdal.
Může to znít negativisticky, ale zkuste mi věřit, že přiznat si prohru je zásadním počinem na cestě v úzdravě závislého, který už dávno nedrží svůj život ve vlastních rukou. Možná to ani nikdy pořádně neuměl, nebo to podobně, jako Vy, který začal tak brzy, ani neměl kdy stihnout.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Pokud máte někoho z rodiny, či blízkých, přátel mimo okruh uživatelů drog, komu důvěřujete a můžete se otevřeně svěřit, udělejte to.
Zároveň kontaktujte odbornou podporu a pomoc, zavolejte do některého zařízení v dosahu, které poskytuje služby a poradenství uživatelům návykových látek.  Bezplatně i anonymně. Domluvte si termín osobní schůzky. Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum.
Získáte přijetí, pochopení a užitečné informace. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vák zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Co užitečného pro sebe můžete udělat, jak "přežít" a čelit případné únavě, jaké možnosti máte k dispozici pro své "nahození", resocializaci, úzdravu a mnoho dalšího.
Můžete si sjednat průběžnější schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Byl jsem na tom podobně, jako Vy, stejně jako řada mých přátel, nebo bývalých klientů. Mnozí z nich, podobně jako já, žijí už dlouho spokojený, šťastný život.
Odpočinout si a dospat je nutnost, samo o sobě však zdaleka nestačí.
Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit, s obdivem k tomu, že jste dokázal sám přijít a respektem k Vašemu soukromí, nebo budete li si přát, anonymitě. Může jít o zcela nezávazný pohovor, co si z něj vezmete, bude na Vás.
Na začátku obratu k lepšímu, byl u většiny uzdravených, kontakt s odbornou službou, nebo společenstvím vzájemně se podporujících uzdravených a uzdravujících se závislých, případně obojím.
Když napíšete,ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte. Rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete zavolat a objednat se na konzultaci v některé z našich služeb:
Adiktologická ambulance(AA)SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
Provozní doba:
Pondělí: 12-20
Úterý: 9-13
Středa: 9-17
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Zároveň Vám doporučuji, pokud budete mít možnost, navštívit mítink NA - Anonymních Narkomanů a nechat se inspirovat. Těm, kteří na mítinky chodili a chodí, se už po mnoho generací závislých všech koutů světa, dařilo a daří, díky vzájemné podpoře, sdílení zkušeností, jednoduchému efektivnímu 12ti krokovému programu a opravdovému přátelství, uzdravovat:
NA - Anonymní narkomani CZ
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Budu rád, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď aspoň trochu užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.