Fungování pika
Paul
Dobrýj den zajímalo by mě ohledně učinku pika toto..když beru 2-3 týdny v kuse třeba tak když mi pak jednoho dne dojde tak je to sice taková lítost a určité přemýšlení jestli ještě neseženu nové, ale nijak špatně mi není když ne žádný blbosti nevýmyšlim ani bych na ně neměl energií dostatečnou nejspíše, když beru 4 dny v kuse jenom a mám to tak nějak po celou dobu a dojde mi, tak sice taky vymýšlim jak sehnat nové v takové vypatlanosti v tu chvíli ale opět to není žádné stůj co stůj, pak si dám v pohodě víno na večer a furt sem při dobré náladě než usnu, ale co je největší horor dát si třeba jednu čáru a pak nic nemít a nevědět kde dál sehnat,to je jak šílenství a to jen šnupu, to se nedá přepít nic, člověku je po pár hodinách fakt děsně nechce se mu vubec mluvit nic prostě a pokud nic nesežene tak to trvá třeba den a třičtvrtě při kerých nejde spát a člověk má pocit že to trvá tak tejden.. a jenom přemýšlí v té strašné náladě jak by sehnal něco nebo peníze na to a přestávájí se mu i štítít udělat věci díky kerým by si to opatřil, a které by normálně neudělal ani čistý, ani v těch prvních zmíněných možnostech,ta jedná čára je ta nejhorší varianta jinak jakékoliv fetování v kuse méně než 2 a půl dne toto zpusobuje,jen s o něco menším rázem..jak je toto možné? znamená to tedy že čim víc drog mít tim lépe když už teda beru? nebo co toto je za divné fungování,nebo jestli je problém jen ve mě nebo dá se tomuhle nějak vyvarovat?

Odpověděl: Amrit Sen
Paule, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry. Děkuji za podrobný, upřímný popis Vašeho způsobu uvažování. Správně se ptáte "co je to za divné fungování?".
Odpověď je nasnadě, z mého pohledu za Vás "přemýšlí" i "jedná" závislost.
Určitě není lepší, ať už z jakéhokoli důvodu, užívat více a protahovat souvislé "jízdy". To je cesta do pekel.
Z toho, jak situaci popisujete, Vás má závislost v hrsti a dělá si s Vámi co chce, dokonce, jak jsem psal, "uvažuje" za Vás.
Nedává Vám šanci racionálně jednat, má Vás v moci, tedy situace na pováženou. Mám pocit, že nám nepíšete poprvé, opravte mne, jestli se pletu.
Obávám se, že ač se možná momentálně snažíte, moc rozumného nevymyslíte. Zkuste se tedy aspoň na chvíli zastavit a naslouchat lidem, kteří Vás mají rádi, případně odborníkům.
Při užívání drog, ať už se závislostí, nebo bez ní, vždy platí, čím méně, tím lépe a čím delší pauza mezi dávkami, tím větší šance se regenerovat, konsolidovat, dát se aspoň v rámci možností, dohromady.
Rytmus a způsob užívání, které jste přijal za své, jsou smrtící. Dříve, nebo později, Vás tak, jako tak, něco zastaví. Otázkou zůstává, jestli to bude stačit k tomu, abyste uvažoval o případné změně kurzu a zachránil si život.
Nejsem tu od toho, abych kohokoli soudil, kritizoval, strašil, nebo přemlouval. Se vší úctou respektuji Vaši volbu, životní styl i názory, máte na ně právo i nárok.
Mám o Vás strach, za větami, slovy a písmeny, vnímám člověka z masa a kostí, křehkou lidskou bytost, která se trápí.
Přikládám tedy aspoň několik základních pravidel, jak snížit rizika při užívání pervitinu, jiných psychostimulantů, nebo dalších drog:
Doporučuji Vám maximální opatrnost.
Pervitin je velmi nebezpečná, zákeřná droga, s mimořádným závislostním potenciálem. Nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi a může být kontaminována chemicky, fyzikálně, viry, či bakteriemi.
Při nitrožilní aplikaci dodržujte všechna nutná hygienická opatření, abyste zamezil přenosu nakažlivých nemocí a nezapomeňte, že nakazit se lze i půjčovaným šňupátkem.
Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, nezaručuje kvalitu drogy.
Rizik, souvisejících s užíváním pervitinu je celá řada.
Školáckou chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím psychostimulantů, ale i drog, jako takových, byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pijte nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousněte.
Dělejte si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillujte", dávejte si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočiňte, zdravě a vydatně se najezte a napijte, osprchujte a vysěte se.
Doplňte vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, tvčetně minerálů. Dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky.
Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku, nebo progradace závislosti.
Zpátky k Vaší poslední konkrétní otázce, jestli se lze toho všeho vyvarovat. Lze, ale není to snadné. Závislý člověk se může uzdravit. Jsme v dlouhodobém kontaktu s mnoha lidmi s příběhy velmi podobnými Vašemu, kterým se to podařilo a daří, stále jich přibývá.
Na počátku jejich úzdravy byl zpravidla osobní kontakt s odbornou podporou a pomocí, nebo svépomocným společenstvím vzájemně se podporujících uzdravených a uzdravujících se závislých, případně obojím.
Jejich nezbytnou výbavou byly a jsou vytrvalost, upřímnost, poctivá práce na sobě, otevřená mysl a odvážné srdce.
Pro začátek aspoň od každého trochu.
Kdybyste někdy uvažoval o pozitivních změnách a obratu k lepšímu, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte. Rádi Vám pošleme kontakty na bezplatné i anonymní služby v dosahu, s jejichž pracovníky můžete vše, co budete mít na srdci, diskrétně probrat. Získáte pochopení, podporu a pomoc, bude li jí třeba.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení (například adiktologickou abulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum) vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Kontakt s adresami mítinků a informace o 12ti krokovém programu svépomocného společenství NA - Anonymních Narkomanů, najdete zde:
NA - Anonymní Narkomani CZ
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NA - Narcotic Anonymous World Services
https://www.na.org/
Přeji Vám vše dobré, opatrujte se,
Amrit Sen.