Jak poznat jestliže jde o rostlinou drogu
Hana
Dobrý den může mi někdo poradit kde můžu určitý druh cizokrajne rostliny dat na rozbor drog pokud to vypadá na durman s rulíkem ? Je to v sušené formě a našla jsem to u člena rodiny mám jistě podezření ďakujem za jakoukoliv radu.

Odpověděl: Amrit Sen
Hano, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Odpusťte, nerozumím úplně Vašemu dotazu, co jste tedy vlastně nalezla? Durman, který roste od tropů až po naši zeměpisnou oblast a zejména rulík, nejsou tedy až tak cizokrajné rostliny. Jde však o nebezpečné, často smrtící jedy, jejichž omamný efekt zpravidla nenaplní očekávání experimentujících "hledačů".
Máte několik možností. Vzít a ukázat vzorek zkušenému botanikovi, nebo bylinkáři, nebo vsadit na nejspolehlivější, ale drahou metodu, odnést vzorek na laboratorní rozbor, což Vás přijde minimálně na dva, nebo více tisíc korun za test.
Spektrální analýza na chromatografu a další špičkové metody specializovaných akreditovaných pracovišť, zaručují nejpodrobnější, stoprocentní výsledek analyzovaných vzorků.
Obrátit se můžete například na tato pražská zařízení:
Ústav soudního lékařství a toxikologie, Všeobecné fakultní nemocnice v Praze a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, pracoviště toxikologie:
Ústřední toxikologická laboratoř
Ke Karlovu 2 (areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2)
128 08 Praha 2
Telefon: +420 224 967 188
+420 224 911 267
Web: http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/kde-nas-najdete/toxikologie/
Pokyny pro zájemce o laboratorní vyšetření:
http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/informace-pro-zadatele-o-vysetreni/toxikologie/
Toxikologické informační středisko
TIS non stop linky: +420 224 919 293
+420 224 915 402
Web: http://www.tis-cz.cz/
Toxikologická laboratorní služba
(24 hod nepřetržitě pro vitální indikace akutních intoxikací)
Telefon: +420 224 911 267
Web: http://soudni.lf1.cuni.cz/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie-1-lf-uk-a-vfn
Ústav soudního lékařství a toxikologie 1. LF UK a VFN
Studničkova 4
128 21 Praha
Telefon: +420 224 968 615
+420 224 968 614
Web: http://soudni.lf1.cuni.cz/
http://soudni.lf1.cuni.cz/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie-1-lf-uk-a-vfn
http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/
http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/kde-nas-najdete/soudni-lekarstvi/
Toxikologická laboratoř, Vojenský ústav soudního lékařství VÚSL
Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha
U Vojenské nemocnice 1200
169 02 Praha 6
Telefon: +420 973 208 333
E-mail: info@uvn.cz
Web: https://www.uvn.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=4590&Itemid=2048&lang=cs
Otázkou zůstává, co  dál, co pro Vás výsledek testu, ať už dopadne jakkoli, bude znamenat, a jak s ním naložíte. Z praxe víme, že si blízcí s výsledkem neví rady a očekávaný klid, ani jasno jim do situace nepřinese.
Proto bývá užitečnějším řešením, promluvit si osobně s pracovníky některé služby, která pracuje s blízkými (i domnělých) uživatelů návykových látek. Tak se můžete dozvědět, jak nejužitečněji se k takové věci postavit, jak s blízkým komunikovat, aby se nenapáchalo více škody, než užitku.
Doporučuji Vám tedy zavolat do nejbližší adiktologické poradny, AT poradny, kontaktního centra, nebo podobného zařízení a domluvit si termín schůzky.
Při osoním pohovoru, po bližším seznámení se situací, se dozvíte, co rozumného lze případně podnikat, jakým závažným chybám se vyhnout a mnoho dalšího.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na odborníky, bezplatné i anonymní služby, obratem pošleme.
Jak je podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se telefonicky objednat do naší bezplatné specializované Poradny pro rodiče, partnery, rodinné příslušníky a osoby blízké, zkratkou Poradny pro rodiče (PPR) SANANIM:
Poradna pro rodiče (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Stačí takto? Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.