Extáze a jídlo
Martin
Dobrý den,
jsem uživatel extáze a druhy a třetí den nemohu vůbec jist nic do sebe nedostanu jen trochu vody, vodu s citronem a mléko. Chci se zeptat jestli něco nepomůže proti této příšerné nechuti? Ona to není ani nechuť, ale nemůžu jídlo polknout prostě to nejde. Předem děkuji. Snad to pomůže i někomu jinému.

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a obavy. Čím je Vaše takto dlouhotrvající nechutenství způsobeno, nemohu takto na dálku určit, co se však nabízí, že s užitím psychostimulantů s největší pravděpodobností bezprostředně souvisí.
Pokud se necháte inspirovat následujícími doporučeními a vyhnete se v co nejdelším čase všem návykovým látkám, měly by v horizontu dalších hodin, nejpozději dnů, potíže postupně odeznít.
Pokud by měly Vaše nechutenství, potíže s polykáním, případně další zdravotní problémy přetrvávat, vyhledejte lékaře.
MDMA se řadí mezi psychostimulační, někdy halucinogenní drogy. "Speed", většinou tedy amfetamin, nebo jeho deriváty, ke kterým patří i pervitin (metamfetamin), způsobují nechuť k jídlu, to je všeobecně známá skutečnost. Jak je to se zmíněnými procenty, nemůžete vědět, neví nejspíš ani dealer, tedy poslední v řadě distributorů, od výrobce, až k Vám, nebo "kamarád", který Vám drogu poskytnul, nebo opatřil. Zřejmě tedy zmíněná směs obsahovala oproti MDMA více "speedu", nebo jiných jedů více, než tušíte...
V každém případě jde o jasný signál Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nebudete li ji respektovat, čekejte nejspíš ještě závažnější potíže.
Přikládám tedy několik doporučení, jak snížit rizika při případném dalším užití MDMA a psychostimulantů, kterým byste se však měl nejlépe nadobro vyhnout:
Doporučuji Vám především opatrnost.
MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst a napít, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
K amfetaminům, pervitinu a psychostimulantům, jako takovým:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.angelfire.com/in/freelife/piko.html
Stačí takto? Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.