Už nevím jak dal
Anomym
Zdravím, rad bych poprosil o radu a pomoc. Přibližně 2 měsíce jsem ujížděl na pervitinu, přibližně ob den, ale už jsem se s nim seznámil dříve, ale vždycky jsem dával přednost koulim a mdma, a bral pouze příležitostně třeba 1 za 2 měsíce. Po dobu těch 2 měsíců jsem zhubnul ze 110kg na 95kg. Hodně jsem kombinoval s marihuanou a alkoholem, ale většinou mi to neudělalo nic špatného a vždycky jsem se kontroloval. Jednoho dne mě nasral kamos a pak jsem z nej byl cely jeden den rozhozenej, pod vlivem pervitinu, pak jsem se večer zhulil a myslel ze půjdu spát, ale místo toho jsem měl najednou pocit jak kdyby mě chtěl někdo vykrast tak jsem šel na zahradu s pocitem strachu, ale nikdo nikde tak jsem lehnul a po nějaké době usnul v postely. Srovnával jsem se z toho dne ještě asi 3 dny, a zajímalo by mě jestli mi z toho dne nezůstalo něco na obličeji...když s někým mluvím občas uhyba jak kdybych měl něco s očima, dela to skoro kazdej, ale někdy jsou zas dny kdy se semnou člověk baví normálně, většinou když jsem zhulenej tak se lidé vyhýbají ocnimu kontaktu. Pervitin už jsem omezil...., Myslím si, ze to bude tím, ze když jsem pod vlivem nejake látky tak mám opravdu hodně rozšířené zornicky, a to jsem nikdy neměl. Kamarád říká ze si nemám furt kontrolovat oči, ale jestli kvůli tomu lidi říkají ze jsem magor, nebo si dokonce picham ( v životě jsem to neudělal, žádný vpichy nemám) kvůli velkým očím tak to nechápu teda akorat se pak zbytečně psychiku nebo místo dobrého pocitu přijde spatnej stav. potřeboval bych vědět proč se vyhejbaji ocnimu kontaktu. mám velké zornicky třeba z depresi, které ani nepocituji? Nebo co by to mohlo byti? Nikdy jsem tak velký oči neměl. 3 dny jsem neměl brko, a když jsem si dnes zahulil znova velké oči jak kdybych si něco dal ale přitom jsem jenom hulil. Potrebuju radu co by mohla byt změna na mem obličeji? Proč mám velké zornicky? Občas zhulenej mývam horší stavy a myslím si ze huleni v tom hraje velkou roli. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Anonyme, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry, dobře, že píšete. Není vůbec divu, že jste bezesporu prošel toxickou psychózou, a stále ještě procházíte jejími dozvuky. V lepším případě.
Vzhledem k tomu, že jste se úplně nevyhýbáte všem psychotropním látkám, je daleko pravděpodobnější, že jste si nastartoval psychickou poruchu, nebo rozvinul a prohloubil psychické onemocnění, ke kterému jste mohl, ale také nemusel, v sobě nosit z nejrůznějších důvodů předpoklady.
Znamená to, že pokud se nevyhnete všem drogám, včetně alkoholu, především však halucinogenům, psychostimulantům a THC (které jste užíval, nebo užíváte), riskujete, že se zblázníte, v krajním případě nadobro.
Léčba psychické nemoci pak může být velice náročná a zdlouhavá, s výhledem, že se už nemusíte nikdy úplně uzdravit, a to i v případě, že byste se následně po zbytek života užití drog vyhnul.
Potřebujete odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, který poskytuje v rámci adiktologických zařízení bezplatné služby uživatelům drog, v souvislosti s nejrůznějšími psychickými potížemi, problémy, poruchami a nemocemi.
Psychiatr - adiktolog bývá součástí týmů adiktologických ambulancí, AT poraden, kontaktních center, psychiatrických léčeben, nemocnic a terapeutických komunit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné i anonymní služby v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
K tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Drogy a nemoci, včetně psychických poruch:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Pokud se dokážete úplně vyhnout všem drogám, je více, než pravděpodobné, že v horizontu hodin, nejpozději dnů, vaše potíže postupně vymizí.
Nenechte se však zmást. Od nyní se Vám už kdykoli mohou toxická psychóza, nebo progradované projevy psychické poruchy, nemoci, vrátit a nabýt nebývalých rozměrů. Stačit může i vyhrocená situace, zátěž, či jiný podnět, bez nutného užití drogy, natož jejich kombinace.
Takto zazažení lidé nezřídka způsobí řadu těžko napravitelných škod, nebo ohrozí sebe, či někoho dalšího, na zdraví a životě.
Dostal jste tedy nezvratný signál o tom, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové. Pokud Vás nedokáže od dalšího užívání odvrátit, přemýšlejte o své možné závislosti, jejímž důsledkem bývá, podobně jako u psychických nemocí především neštěstí, trápení, smutek, samota, ale ještě častěji i smrt.
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište,
Amrit Sen.