Co s dcerou?
Jana
Dobrý den, mám dospělou dceru, co bydlí se mnou (jsem rozvedená) a údajně kouří jen marihuanu. Bohužel jí kouří už několik let, je jí 27 a tvrdí, že je to normální, že jí kouří každý. V poslední době pochybuji, zda užívá i nějaké jiné látky, má zvláštní pohyby, myslím ale že injekcí neužívá. Můžete mi poradit, jak se mám zachovat? Jak s dcerou mluvit případně jak jí přinutit k návštěvě odborného zařízení? Nepřipadá mi toto chování v pořádku.

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši starost, možná i bezmoc v zoufalství. Tím kdo v tuto chvíli potřebuje pomoc především, jste Vy. Nutit dceru bez vlastní motivace k čemukoli, by nemělo příznivý efekt.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor.
Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek, domluvite termín schůzky a situaci s odborníky konzultovat.
Nesejde na tom, jestli si vyberete adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum.
Služby mohou být poskytnuty i anonymně.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Co užitečného můžete udělat pro dceru i pro sebe a jakým chybám se vyhnout.
Poradí Vám, jak s dcerou komunikovat a seznámí Vás s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit dceřinu motivaci k pozitivním změnám a případnému kontaktu s odbornou podporou a pomocí.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby obratem pošleme.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, zavolejte do naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče (PPR) SANANIM a domluvte si termín schůzky:
Poradna pro rodiče (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i dceři vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.