jsem alkoholik?
naty
Dobrý den, obracim se na vas s dotazem, zda jsem alkoholickou? mam problemy (obcas dost velke) s klepanim rukou. nekteri z mych znamych mi rekli, ze to muze byt kvuli alkoholu. a tak jsem se na to zacla vice soustredit a zjistila jsem, ze klepani prichazi v pripadech, kdy tak dva dny nepiji alkohol. myslite si, ze to klepani s alkoholem souvisi? a jeste se chci zeptat, jestli si myslite, ze jsem alkoholik? piji casto, ale ne kazdy den. vetsinou tak 3/4 tydne jdu pit (behem vecera piji napriklad vodku, rum, piva...) ale obcas kdyz nejdu s kamarady popijet, tak si dam doma pivo, dve, popripade vino. dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Naty, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Na to, jestli jste závislá na alkoholu, z minima informací, nedokážu odpovědět. Pokud jste to i přes Vaše mládí stihla, může popisovaný třes rukou se závislostí souviset, a to nejen se závislostí psychickou, ale dokonce se závislostí fyzickou.
Třes rukou bývá jedním z prvních signálů, potvrzující fyzickou závislost na alkoholu, tedy jedním z abstinenčních příznaků, které se mohou rozvinout až v dellirium tremens, které se zpravidla projevuje druhý, až čtvrtý den bez alkoholu a může být až smrtící.
Málo kdo ví, že na abstinenční příznaky na alkohol, podobně jako na benzodiazepiny, u nás i ve světě v souvislosti s abstinenčním syndromem umírá nesrovnatelně více závislých, než při abstinenčních příznacích na ty "nejtvrdší" opioidy, nebo chcete li, opiáty.
Doporučuji, zkuste si dát test závislosti na alkoholu sama, z webu alkoholik.cz, pokud jste schopná sebereflexe a budete poctivě odpovídat, vyvrátí, nebo potvrdí Vám tušené...
Několik jednoduchých testů najdete zde:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/testy_zavislosti/index.html
Důkladnější test závislosti na alkoholu:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/testy_zavislosti/alkoholismus_test_online_zdarma_22_otazek_s_vyhodnocenim.html
Mnoho dalšího, včetně kontaktů na bezplatnou i anonymní odbornou pomoc, najdete zde:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
Velmi dobře a úzdravně fungují mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých AA - Anonymních Alkoholiků:
http://www.anonymnialkoholici.cz/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je.
Také, jak Vám vyšel test a jestli Vám byla odbověď užitečná.
Jsme tu pro Vás, kdybyste ještě něco potřebovala, jsme tu pro Vás a rádi se společně s Vámi podíváme na to, jak bezpečněji dál, bez nadbytečných trápení.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.