Extáze - panika - psychoza?
Nykta
Dobrý den. Posledních devět měsíců jsem asi tak 10x vzala extazi, asi co měsíc. Já ani nepiju alkohol, ale po tomhle mi nebylo tak špatně, jsem docela citlivá. Teda až na poslední víkend. Vzala jsem dvě v sobotu, v neděli mi bylo tupě, v pondělí to přes den v práci ušlo, ale večer jsem dostala záchvat paniky jak hrom a jsem v něm v podstatě do dneška, tj. čtvrtek. Do toho od ráno furt brečím. Byla jsem i do doktora a všechno mu řekla a předepsal mi Sertralin a Propranol (betablokator). Nutno říci, že jsem s psychikou, jako např. deprese, už problémy mela. Žádné halucinace sice nemám, ale jsem strašně úzkostná, všeho se bojím. Zkrátka. ..co když mám psychozu a on mě léčí místo antipsychotiky antidepresivy? Mohlo by mě to uškodit? Žiju v Anglii tady se chodí první k obvodnimu lékaři a můj jazyk taky není nejlepší .Děkuji za pomoc

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
psychóza se vyznačuje poruchami myšlení a vnímání a ztrátou kontaktu s realitou. Nemyslím si, že je to Váš případ.
Nevím, jestli jste byla i předtím úzkostná, jaké je Vaše osobnostní nastavení, je možné, že se u Vás užitím extáze jenom zesílily povahové vlastnosti a emoce, které byly i předtím, jenom ne až takové míře. Dále k tomu přispívají samozřejmě různé okolnosti a stresové situace kolem Vás v běžném životě.
Doktor Vás zamedikoval správně. Užívejte léky podle doporučení, dejte si pauzu od extáze nejlépe několik měsíců a uvidíte, jestli Vám bude líp. Kromě medikace je u úzkostných poruch velice účinná psychoterapie.
S pozdravem,
VP