Extaze
Alena
Dobrý den,
Mám dotaz, ve svém živote jsem vyzkoušela drogy, jednu dobu jsem experimentovala více, znamenalo to i pobyt na psychiatrii. Je ro již ale rok a od te doby jsem se velice uklidnila a piju tak, ze si občas dam jednu či dvě skleničky vina. Trpím totiž na veliké kocoviny, které trvají i 2-3 dny. Co se tyče drog, tak od te doby jsem měla asi 2x a nejednalo se ani o pervitin. Naposledy to byl kokain a to je asi půl roku zpět. Drogy nezvladam moc dobře, mívám po nich po odezneni úzkostné stavy které mám i několik dnů. Abych se dostala věci. V sobotu se večírek hodně rozjel a já neuvazovala nad tím, jak mi bude druhy den. Vypila jsem asi litr a půl vina a dala jsem si asi čtvrt tablety extáze možná dokonce i méně. Extázi jsem měla po dvou letech. Probudila jsem se asi 4 hodiny po tom, co jsem šla spat. Cítila jsem se ještě dost opile,spala jsem další dvě hodiny. Pak jsem pocitovala klasickou silnější kocovinu a byla jsem taková plactiva, ale dalo se to. Večer už mi bylo dobře a šla jsem normálně spat. Probudila jsem se kolem třetí, to už byla tedy pondeli a měla jsem nepříjemné úzkostné stavy- slabost na hrudi,závrať pokaždé, co jsem upadala do spánku, dušnost, pocení. Po dvou hodinách jsem usnula. Ráno jsem bstavala do práce a měla jsem stálé silnou nevolnost, potila jsem se, měla jsem závrať, ale věděla jsem, ze je to dan za velký mejdan. V průběhu dne se to zlepšilo, hlavně ty úzkosti. Večer jsem šla normálně spat, usinala jsem trochu déle než normálně. Opět jsem se v noci vzbudila a další dvě hodiny nemohla zabrat. Musím říct, ze ráno jsem se cítila velice unavená a opět jsem měla silnější nevolnost. Ta se ale rychle dala do pořádku. V průběhu dne jsem cítila občasné nervové zasluby v obličeji. Konkrétně na bradě. Večer, když jsem jela z práce mi drkotaly zuby a byly takové jako bych se nutila furt zkousavat. Po 12 hod směně na nohách jsem čekala, ze hned usnu, ale usla jsem až po půlnoci a od dvou hodin od rána jsem skoro pořad vzhůru, nemůžu poradně usnout a každou chvíli se budim. Teď je středa.
Můžete mi říct, jestli má stále vliv ta extáze a alkohol? Vždycky mi nebylo dobře několik dnů, ale ta nespavost a zaskuby mě opravdu děsí. To jsem neměla. Napadlo mě, jestli to není jen stres,ten večírek si dost vycitam a často na ro myslím, plus další věci mě stresuji. Vždycky jsem byla stresovejsi. Nechci kvůli tomu hned k lékaři, hlavně mu nechci říkat o mem dalším experimentu,už toho vi dost. Vím, ze jsem hloupá. Chci se jen ujistit, ze mě extáze už neovlivňuje a je to pouhý stres a všechno tohle samo odezní. Děkuji moc!!

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás Aleno,
díky za dotaz.
Ano, ženy obecně a vy explicitně hůře v organismu odbouráváte alkohol, respektive jiné návykové látky. Příčina je v jiném chemismu organizmu, v případě alkoholu například v menší distribuci enzymu alkoholdehydrogenáza. Každé užití psychotropní látky má u vás výrazný charakter otravy. To je hezké, že to všechno o sobě víte...
Litr a půl vína a čtyři tablety extáze je opravdu dost. Jdete si po krku. "... ten večírek si dost vyčítáte plus další věci vás stresují...", píšete. Mám takovou fantasii, že jste na večírku možná na chvilku nad sebou ztratila i kontrolu.
Obecně vzato - pravděpodobně všechno přejde. Nepijte alkohol, neužívejte žádné drogy ani léky. Dopřejte si příjemné věci - procházka v lese, sauna, a podobně. Každý máme něco jiného.
Mám dva nápady - buď jste v nabídnuté extázi tentokrát dostala opravdu špatnou směs různých psychotropních látek, což se - mimochodem - stává celkem často, nebo vám do pití někdo ještě něco přidal. Nervové záškuby, nespavost a další příznaky ukazují na neklvalitní amfetamin či metamfetamin. A jak píšu, mohou být součástá tablety, nebo ne...
Myslím, že se z toho postupně dostanete. Pokud se váš stav nebude lepšit v horizontu týdne, nezbyde vám, než se za lékařem opravdu stavit. Nebojte se ho, je tu kvůli vám. Zajímavý by mohl být klinický obraz vašich  jater. Kdy jste naposledy podstoupila jaterní testy? Játra a jejich správná funkce mají zásadní vliv na schopnost vstřebat drogy.
Dejte na sebe pozor. kdybyste stála o nějaké kontakty, napište.
J.Chudomel