Marihuana
HulSkero
Dobrý den, je mi 15 let a mám šelest na srdci a deně kouřím Marihuanu, kouřím a občasně požívám alkoholické nápoje. Chci se tedy zeptat na ryziko ohledně mého srdce?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás,
díky za dotaz.
K podstatě dotazu - šelest na srdci versus kouření konopí a pití alkoholu. Na základě obecného konstatování o šelestu nelze zaujmout jakékoliv stanovisko. Šelest sám o sobě je příznakem a může být v podstatě nevinný, ale může jít o příznak více či méně závažného onemocnění. Tuto otázku musíte položit lékaři, který má k dispozici vaše vyšetření. Bez nich nelze opravdu odpovědně reagovat.
Ale mohu jinak. Je vám 15 let. Váš mozek se ještě vyvíjí. Byť se můžete fyzicky cítit dospěle. A na tento vývoj může konzumace konopí a alkoholu mít přímo devastující dopad. Pokud máte zájem o informace, podívejte se například na tuto bakalářskou práci -https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/12994/fojt%C5%AF_2010_bp.pdf?sequence=1  nebo na tuto diplomovou: https://theses.cz/id/yiczps/Bc__Lucie_Pohnkov_-_DP.pdf
.
Podobně je to u kouření konopí. Opět nabídnu něco na čtení s výmluvným názvem "Místo mozku z marihuany kostku" - https://magazin.aktualne.cz/ma-marihuana-vliv-na-vase-iq/r~801c0a466a8111e49bec0025900fea04/
Tohle všechno bezesporu víte, slyšel jste opakovaně a ... co s tím? To je na vás. Zvažujte zrale a dospěle. Co třeba nehulit denně?
Jakub Chudomel