Dojezd po extázi
Kaktus
Dobrý den,
extázi jsem začala brát tak před rokem a půl. Prvních pět měsíců jsem brala max. 2x měsíčně a v šechno bylo v pohodě, a potom jsem si dala 7 měsíců pauzu. Po těch 7 měsících jsem si na párty vzala jednu, druhý den se mi hrozně motala hlava, a další den se mi začalo dít, že mě tak 4x denně polil pot - oslepla jsem - a probudila se na zemi. Přesně v tomhle pořadí. Trvalo to tak týden. Pak jsem si dala zase pauzu 7 měsíců, a teď pár dní zpátky jsem si dala pouze půlku jedné extáze. A děje se mi to stejný. Nevíte čím to může být? Ostatním kdo si to vzali to nic neudělalo. Zkouším si i zvednout tlak, ale furt se to děje.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás Kaktusi,
díky za dotaz.
Váš dotaz je svým obsahem vcelku podobný dalším otázkám, které dostáváme poměrně často. Pokud budu dotaz trochu parafrázovat, ptáte se, jak to že vám drogy působí něco jiného, než chcete, je to nepříjemné a jak se toho máte zbavit.
Základní info o MDMA najdete zde: http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
To je velmi složitá otázka. Protože jde o rovnici, ve které je více neznámých, respektive proměnných prvků.
Jedním z nich je osobnost uživatele. Každý reagujeme individuálně, na základě unikátní, individuální skladby bio - psycho - sociálních parametrů skladby osobnosti. Naprosto diametrálně. To znamená, že neexistuje záruka, neexistuje universální a zaručený průběh intoxikace.
Dalším je droga sama. To, co si pod nějakým názvem koupíte od dealera, bývá většinou nějakou směsí čekaných i nečekaných psychoaktivních látek, navíc šmrncnutou dalšími příměsi, aby na vás pořádně vydělal každý dealer v řetězci. Tedy vlastně nevíte, co užíváte, pokaždé užijete spíše něco odlišného a jde o štěstí, pokud jde o směsi, jejichž užití lze přežít bez následků. To co do skladby účinných látek, když stejně nepředvídatelný parametr je i v množství účinných látek - ve vzájemném poměru.
A pak jsou další oblasti - kombinace s alkoholem, jiné zdravotní kontexty (např dehydratace), prostředí užití, očekávání od intoxikace, a pod.
Takže - protože vás neznám, váš konkrétní zdravotní stav, ani konkrétně látku, kterou jste užila, nelze se dohadovat, proč a na co jste reagovala tak, jak popisujete. Tedy návštěvu lékaře, který toto může zohlednit, určitě neodmítejte. Mohla se projevit dosud skrytá potencialita, kterou je třeba ošetřit. Hoďte za hlavu vše ostatní a jděte k lékaři. Situace není tak jednoduchá, jak ji stavíte - to ne já, to extáze. Jde o váš zdravotní stav a situaci, která není zanedbatelná.
Nebojte se, lékař vám hlavu neutrhne. To spíš, pokud se problém projeví znovu a vyjde najevo, že jste to tajila.
J.Chudomel