Závislost na alkoholu
Alon
Dobrý den, můj primární problém je definována závislost na alkoholu. Chci s tím bojovat, ale tu flašku si vždycky koupím. I když mě je zle.
Mám partnera, kterého miluji. Snažíme se ten problém řešit, ale neúspěšně.
Je to strašný ty abstinenční příznaky, které sám nemůžu zvládnout. Mám do toho depresi, takový pocit vyhoření, že jsem zklamal. Ztratil jsem zájem o koníčky, které jsem měl a furt mě mozku hloda ten zájem o drogu. Furt myslím, kde to seženu, abych si ulevil od uzkostnych stavu které mám. Už nevím jak dál. Závislost na alkoholu je svinstvo, nikomu bych to nepřál zažít. A ještě k tomu je to legální droga.

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Alone,
je dobře, že chcete se svou situací něco dělat a napsal jste. Zdá se, že jste ve fázi, kdy si problém plně uvědomujete, což je první a důležitý krok ke změně. Jako důležité vnímám i to, že máte blízkého člověka, u kterého můžete nalézat podporu.
Podle toho, co píšete, jste se již "propil" do fáze, kdy se u Vás vyskytují nepříjemné abstinenční příznaky. Do toho zápasíte s depresí, úzkostmi a pocity selhání. Pití alkoholu a deprese i úzkosti se mohou vzájemně podporovat a prohlubovat. Z mého pohledu bude nejlepší, když celou věc důkladně prokonzultujete s odborníkem z adiktologických služeb, vzhledem k charakteru Vašich potíží asi nejlépe s psychiatrem specializujícím se na závislosti. Léčba alkoholismu je možná formou ambulantní i pobytovou - vždy záleží na posouzení konkrétní situace konkrétního člověka. V léčbě se různě kombinuje psychoterapie s farmakoterapií. Byl jste již někdy u psychiatra či jiného odborníka z oblasti duševních potíží či závislostí? Jste aktuálně v péči někoho takového? Byl jste již někdy v minulosti v léčbě závislosti?
Když napíšete, odkud jste, pošleme Vám kontakty na služby ve Vašem okolí.
S pozdravem
Jiří Tupý