Marihuana
Louly
Dobry den mám dotaz před 5dny jsem prestal z marihuanou kouril jsem intezivne tak 4roky v kuse denne davku za 100-50 korun a mam problem z dychaním psychycke problemy ani chut na marihuanu nemám,nedeje se mi to cely den prostě to jednou denne prijde ne ve stejnych hodinach a pak to prestane z ničeho nic tak jak to začlo opravdu nevím jestli to je plicní problem nebo ne ale když sem marihuanu kouřil tak se mi to nedelo prosím vás poradíte mi ? Odpovezte na muj email moc prosím xxxxxxxxxx@centrum.cz díky moc za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Louly,
díky za dotaz.
Na emaily neodpovídáme, odpověď najdete dle kódu.
Nepíšete, proč jste s marihuanou přestal? Co se stalo? Čtyři roky denně kouříte konopí, tedy užíváte psychotropní, vědomí ovlivňující halucinogenní látku v nemalém množství - to není zanedbatelné. Marihuana, především tzv. skunk, je co do obsahu účinných látek regulérní silná droga. Žádný čajíček. A má potenciál vyvolat opravdu silnou psychickou závislost. Zde by mohl být zdroj potíží s dechem. Psychosomatická reakce na vysazení, tedy známý abstinenční syndrom, nebo chcete-li syndrom z vysazení. Když pravidelné a dlouhodobé užívání naráz zastavíte, nějaké tělesné odezvy lze očekávat. V podstatě se divím, že zmiňujete pouze krátkodobé, byť denní, potíže s dechem. Pokud neodezní, doporučuji návštěvu lékaře. 4 dny od vysazení je ale velmi málo na nějaké hodnocení. Nemáte ani vyčištěný organizmus. Uvidíte, zda potíže setrvávají po cca 1 až 2 měsících abstinence. Ale musí být důsledná! Nicméně pokud by dušnost byla významná, nebo zhoršující se, určitě navštivte lékaře ihned. Můžete být nemocný a s vysazením THC to nemusí vůbec souviset.
Pokud byste chtěl, podívejte se na stránky www.koncimshulenim.cz . Najdete zde mnoho podnětů, co se děje při užívání či vysazení marihuany. A pokud byste měl zájem, můžete zde anonymně kontaktovat odborníky na vysazování užívání THC.
J.Chudomel