Psilocybin
Kón
Dobrý den,mohl bych se prosím informovat,jak dlouho je v krvi aktivní metabolit psilocybinu??Po jak dlouhé době můžu zasednout za volantem a řídit??děkuji velice za vaší odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Kóne, zdravím Vás,
díky za důvěru.
Přítomnost psilocybinu, psilocinu a dalších halucinogenů se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
Detekce z krve 1 den
Doba, po kterou lze psilocybin, psilocin a další halucinogeny zjistit ze slin a potu, je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Jak známo, halucinogeny dokážou člověka "rozhodit" i na mnohem delší dobu, než je jejich přímý účinek. Někoho dokonce nevratně. Je na vás, abyste vyhodnotil, za jakou dobu za volant bezpečně usednete. V případě při jakékoli pochybnosti, nebo pocitu, že nejste fit a konsolidován, situaci proberte a poraďte se s lékařem, nejlépe psychiatrem - adiktologem, pracovníkem některého zařízení, které poskytuje poradenství a další služby uživatelům návykových látek. Bezplatně, lze i anonymně.
Ne každý je schopný zralé, objektivní a uvážené sebereflexe, natož člověk, který užívá, nebo nedávno užil halucinogeny.
V praxi to znamená, budete li se cítit naprosto fit a orientován, abyste po vystřízlivění i tak odložil řízení na co nejdelší čas.
Proč se vlastně ptáte?
Přeji Vám vše dobré,
buďte na sebe i další účastníky silničního provozu opatrný,
Amrit Sen.