Abstaky
Ander
Dobry den mam 21 rokov ked som mal 15 rokov fajcil som travu kazdy den cca 2,5 roka potom to preslo cez salviu a ecko na piko.Pervitin som bral rok a pol popritom som si aj dost vypil no s drogami som uplne prestal uplne cisty som uz zhruba rok ale alkohol mi ostal vypil som priemer 5 piv denne niekedy 3 a niekedy 12 tvrdy alkohol tak raz dvakrat do tyzdna .Teraz mesiac sa pokusam prestat aj s tym ale pocitujem uzkost stavy ako keby som bol uplne duchom nepritomnym vysoky tep potenie dlani... robim kazdy den 12 hodin takze nemam cas chodit po doktoroch ale bol som minuly tyzden na internej pohotovosti lebo sa to nedalo vydrzat a dal mi frontin ked si dam jednu tabletku 0,5mg citim sa celkom fajn lenze som nervozny z toho ze tie abstaky po vysadeni toho budu take iste co mam robit aby mi stavy presli a nebral by som ani tabletky ani pil ani ziadne skurvene drogy za odpoved velmi pekne dakujem ja uz chcem mat pokoj

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Ander,
díky za dotaz.
určitě jste se rozhodl správně, po šesti letech užívání různých legálních a ilegálních drog, k abstinenci. K tomu máte moji podporu a hluboký souhlas.
Frontin, dle účinné látky alprazolam, je funkční a silně návykový benzodiazepin. Krátkodobě by nemuselo jeho užívání škodit (myšleno cca 14 dní až tři týdny), ale delší pravidelné užívání není rozumné. Vytloukal byste klín klínem. O účinku a rizicích se vše dočtete zde -  http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
Abstinenční příznaky po šesti letech užívání nejsou překvapením. Na to byste měl být dostatečně zkušeným uživatelem drog. A každý absťák odezní. Tento dozvuk obyčejně netrvá déle, nežli měsíc. To snad vydržíte. Přijde mi to ještě celkem přijatelná cena za dlouhodobé fetování.
Pokud by potíže, kterým říkáte absťák, neodezněly, situaci bude dobré řešit s odborným lékařem. A to i přes to, že jste zaměstnán. Zabýval jste se někdy otázkou, co vás k drogám přivedlo? Co vám dávaly? Občas někdo sahá po drogách proto, že se prostě necítí dobře. Pociťují podobné stavy, které přisuzujete absťáku.
Tedy - jde li o absťák, vcelku rychle odezní. Pouze však pod podmínkou, že se nebudete k návykovým látkám vracet. Ani k alkoholu. Ani k Frontinu. Tak si ověříte, že jde o abstinenční syndrom . Pokud budete abstinovat a potíže neodezní, nespokojil by se, být vámi, Frontinem, nebo návratem k drogám, ale vyhledal byvh odbornou pomoc - adiktologa, nebo psychiatra.
J.Chudomel