Přítel a drogy
Lea
Dobrý den,
mám přítele, u kterého jsem donedávna vedela,že užívá marihuanu. Nyní jsem mu ale našla v batohu stříkačky, bez jehel, jen stříkačky. Ty stříkačky měly jakoby opálené konce, prostě ty zobáčky na které se nasazuje jehla tam nebyly. Bojím se, zda neužívá nějaké tvrdší drogy a nevím jak s ním o tom mluvit, jak s ním jednat. Při jakém užívání drog je potřeba takových stříkaček s odstraněným koncem? Říkám si, že na nitrožilní aplikaci by tam ten konec potřeboval na nasazení jehly. Snad je má otázka srozumitelná, děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Leo,
díky za dotaz.
Otázka je zcela srozumitelná. Není mi známá žádná speciální droga či aplikace, ke které by byly třeba inijekční stříkačky s upáleným koncem na nasazení jehly. Opravdu.
Myslím, že nejlepší je před přítelem nic neskrývat a mluvit otevřeně. Jednejte zcela přirozeně. Pokud máte nějaké podezření, určitě bych vám doporučil vše s partnerem probrat. Není přeci žádný důvod, abyste se chovali jinak. Ideální normou ve zdravém a funkčním vztahu je otevřená komunikace.
Rozumím vašim obavám, Nikdo nestojí o partnera, který začne tajně užívat drogy, tak právě proto nic neodkládejte. Máte nějaké další indicie? Co myslíte tím : "... našla jsem mu v batohu stříkačky..."? Máte nějaké podezření a a v batohu jste něco hledala? Nebo jste vyndávala, jako vždy, věci na vyprání a ejhle - stříkačky...? Jinak řečeno - prohledávala jste příteli batoh? Možná zcela vedlejší věc a při vážném podezření z užívání drog věc zdánlivě pochopitelná, ale... zdravý vztah nepředpokládá vzájemné prohledávání batohů, telefonů, pošty, a tak. Nechci se vás nijak dotknout, ale abych byl ve své odpovědi poctivý, nemohu to nezmínit.
Tedy vám doporučuji zveřejnit své obavy a vše s přítelem podrobně probrat. A potom uvidíte. Alespoň se dostanete od fantazií a obav k otevřenější komunikaci a budete se moci racionálněji rozhodovat.
Stačí takto? Beze všeho napište, kdybyste se chtěla doptat.
J.Chudomel