piko vs heroín
marek11122
dobry den mam na vas otazku aky je rozdiel medzi pervitinom a bielym heroínom ..kamarad kupil nejaku drogu a vobec netuši či je to heroín alebo pervitin je to biely prašok..da sa to nejako v laboratoriu zistiť.. doteraz užival pervitin snupaním ...a pokial by to bol heroín tak on si to nikdy neda..on ma pred hačkom rešpekt.. vopred diky za odpoved

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Marku,
díky za otázku.
Rozdíl mezi pervitinem a heroinem je dalekosáhlý a elementární.
Pervitin je výrazně stimulační droga na bázi amphetaminu, heroin je derivát opia (morphinu), tedy výrazně tlumící opioid.
Jde o dvě naprosto odlišné látky. Účinkem, riziky vyplývajícími z užívání a předávkování - základní a podstatné se dočtete na stránkách http://www.drogovaporadna.cz/, kde je na levé straně seznam různých drog. Doporučuji prostudovat.
Pokud se ptáte na to, jak vizuálně rozlišit, zda jde o tu či onu drogu, tak nelze. Vizuálně mohou být obě zmíněné, a ještě řada dalších, velmi podobné, až identické. Z toho vyplývá, že užít látku, o které si nejsem jistý, co je to za drogu, je nesmírně nebezpečné. Život ohrožující. Beze srandy.
Ano, laboratorně lze přesně zjistit, o jakou látku jde. Nevím, kde a zda na Slovensku. V Praze byste se mohl obrátit jako komerční zákazník na více zdravotních laboratoří, které podobný test provedou.
Nevím však přesně, jak je tento proces ošetřen trestněprávně. zda laboratoř např, neupozorní Policii ČR. To se musíte zeptat přímo v té které laboratoři.
Pokud byste se chtěl doptat, napište.
J.Chudomel