Podnet pro terenni praci
Zelva
Dobry den, mam informaci, ze v posledni dobe bylo nalezeno v nasi ctvrti nekolik strikacek na detskych hristich v okoli- udajne se prodavaji drogy u Alberta na Velke Ohrade v Praze 13. Je mozne nejak nahlasit a posilit terenni praci a osvetu v teto lokalite?
Predem diky

Odpověděl: Amrit Sen
Želvo, zdravím Vás,
díky za zprávu. Je fajn, že máte starost o bezpečí společného prostoru. Nevím o tom, že by Velká Ohrada spadala do "rajónu" některého z pražských vytížených terénních programů. I tak by se tam pracovníci mohli zajet podívat, provést depistáž, situaci zmapovat a posbírat případný infekční materiál.
Praha má 6 terénních programů. Kontakty, po zadání "Terénní práce" a lokality "Hlavní město Praha", najdete na serveru Drogy-info, v Mapě pomoci, zde:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=10&r=2#result
případně obdobným způsobem na Drogovém informačním serveru
https://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Nahlásit dění a nálezy stříkaček, byste měl Policii České rebubliky, protože součástí pracovní náplně a povinností policistů je i včasný, bezpečný sběr infekčního materiálu.
Proškolení policisté nálezy, stejně, jako terénní a výměnné programy, odevzdávají infekční materiál k bezpečné likvidaci.
Stačí tedy volat číslo 158, operátor/ka Vás spojí s velením policie příslušné spádové oblasti, nebo informaci předá.
Hlídka s výbavou obdobnou té, kterou disponují terénní pracovníci, vzápětí vyráží místo zabezpečit odstranit nebezpečný odpad, stříkačku/y, nebo další parafernálie. Zároveň mapuje a vyhodnotí situaci v oblasti nálezu.
Odpovědné velení tam poté případně nasměruje, nebo pro potřebný čas posílí policejní hlídky.
Stačí takto?
Přeji krásné léto, Amrit Sen.