ucpani z pervitinu
laidy
Dobrý den,já jsem psala že mám problém ten,že kdyžv jsem si vzala pervitin pi druhé kolem jedenácti dopoledne,bušiló mi srdce,a později mě začlo bolet levé prso pálení až k bradavcce až horeni,to že jsem dostala křeče do prstů a do noh a nemohla to nárovnat jsem už psala,de o to že mi něco přijelo kolem hrudníku a já jsem nemohla dýchat dýchala jsem hrozně rychle, už je to tři týdny pryč,pálí mě až hoří levé prso a palcivost nahoře jak je hrudníkuk taková někdy dusnost i při mluvení že nemůžu normálně dýchat,nevím jestli jak jsem měla ty křeče se třeba v těle neucpalo něco nebo narušilo,nebo jak jsem rychle dýchal a,nejsem cvok a nepotřebuji žádné psychologické léky to bych musela brát často a měla jsem to jen v životě dvakrát a to mi je 33 let.

Odpověděl: Markéta Kordová
Laidy, dobrý den.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. A může se to státi i po jednorázovém užití.
Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento způsob přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud je má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci. Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, bylo by na zvážení, zda pervitin ještě někdy zkoušet...
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko, ne colu, ne kávu, ne energydrinky), můžete zkusit pít bylinné čaj, meduňka působí sedativně.
Kdyby se to nelepšilo, nebylo by od věci vyhledat odbornou pomoc, kontakty Vám můžeme v případě zájmu poskytnout.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem, MK