Drogy a tehotenstvi
Jana12345
Dobry den. Zjistila jsem, ze jsem ve 4 tydnu tehotenstvi. Drogy jsem nikdy drive neuzivala. Ale minuly mesic jsem byla asi na 3 festivalech, kde jsem zkusila drogy poprve, ale bohuzel na vsech 3 festivalech ( tedy 3 vikendy po sobe) jednalo se o kokain a extazi. Na kazdem z tech festivalu jsem mela max. 2 extaze a tak 4 cary kokainu. Zavisla samozrejme nejsem a drogy po zjisteni tehotenstvi si uz nevezmu. Dokazali by jste mi prosim odpovedet jak moc velke riziko je, ze jsem timto plodu nejak ublizila? Popr. Jak? A na jake testy bych kvuli tomu mela jit? V krajnim pripade jestli by byl nejhodnejsi radeji potrat? Jinak bych si ale miminko moc rada nechala. Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Jano.
Je dobře, že píšete a sháníte si informace. Přece jenom, za této situace již nerozhodujete pouze sama za sebe. Co se týče vývoje embrya v této fázi, tak zde platí pravidlo, že v prvním měsíci těhotenství miminko buď přežije, bude v pořádku a poškozené buňky se nahradí. Nebo nepřežije a dojde k samovolnému potratu. Teď to možná vyzní špatně, ale je to takové ,,buď" a ,,nebo"...
Uvádíte, že jste v jiném stavu asi měsíc (nelze to samozřejmě hodnotit takto na dálku), ale pokud máte plod již přes měsíc v sobě, s největší pravděpodobností k fatálnímu poškození nedošlo. Uvádíte, že nejste pravidelnou uživatelkou drog, v tomto případě, by to chtělo se dalším konzumacím již zcela vyhnout, jelikož užívání drog v těhotenství má samozřejmě vliv na nenarozené dítě. Asi nemusím připomínat, že je třeba dbát na životosprávu, doplňovat vitaminy a minerály, navštěvovat pravidelně gynekologa, být celkově v pohodě a klidu, to je pro miminko nejdůležitější.
Moc informací nepíšete, tudíž nedokážu posoudit, nakolik obtížené by pro Vás bylo zajistit dítěti vše co je třeba, jak je na tom otec dítěte a jak se k celé situaci staví, zda máte dostatečné zázemí, pravidelný příjem, zda máte někoho, kdy by byl ochoten Vám pomoci...
Klidně ještě napište.
Mějte se hezky, buďte na sebe opatrná.
S pozdravem, MK