Derealizácia
Jani
Zdravím.Koláč som mala naposledy pred 3 týždňami a zaujímalo by ma či je v poriadku mať aj po takej dlhej dobe derealizáciu.Proste asi na pol hodinu som si myslela,že som v sne a nevnímala som realitu.Bojim sa,že sa to bude opakovať.Značí to nejakú psychickú chorobu?
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď :)

Odpověděl: Amrit Sen
Jani, (Sisy, Barboro), zdravím Vás.
Dnes jsem odpovídal na dva tématicky velmi podobné dotazy, odeslané pod různými přezdívkami, podle jazyka a slohu si troufám odhadovat, že jste je psala Vy.
Vůbec nevadí a odpusťte, jestli se mýlím, jen, abych se tolikrát neopakoval.
"Derealizace", kterou zmiňujete, rozumím tomu tak, že jste byla "mimo" déle a více, než Vám přijde bezpečné, možná i s depersonifikací. Znepokojení je na místě. Dostala jste jasný signál od Vašeho organismu, zejména psychiky (v dalších dotazech zmiňujete spíš ty od Vašeho těla), že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nevezmete li ho vážně, může se už kdykoli stát, že se po užití zejména psychostimulantu, halucinogenu, ale i konopné drogy, zblázníte, s rizikem, že nadobro. A to i po mininimálním množství té "nejčistší" látky.
Z předchozích odpovědí:
Mnoho lidí v sobě, z nejrůznějších důvodů, nosí předpoklady k psychickým poruchám. Ty se mohou díky užívání drog výrazněji projevit, pokud se tak nestalo už v minulosti, ještě před užíváním. Mohou se prohloubit a nastartovat, nebo rozvinout psychická onemocnění, jejichž léčba, za předpokladu abstinence, může být velmi náročná. Může to dojít tak daleko, že se takto nemocný nemusí po zbytek života úplně uzdravit, i za předpokladu, že už nikdy psychotropní látku neužije.
K tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Buďte na sebe opatrná, kdykoli napište.
Příjemné, bezpečné léto, Amrit Sen.