Pervitin s inzulinem
Eva
Dobrý den mám známého co mu zjistili že má cukrovku léta bere pervitin chci zjistit vše o tom abych mu to řekla o tom něco ví co vše vznikne užívání inzulínu pervitinu dohromady dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že máte o zdraví přítele starost, smutnější, že se o něj nezajímá on sám.
Diabetes 1. typu, kdy je nemocný zcela závislý na užívání inzulínu, je velmi závažné onemocnění. Pokud se nemocný  o sebe stará, nemoc respektuje a dodržuje řežim, díky němuž onemocnění dobře kompenzuje, může žít dlouho a spokojeně, cukrovka mu život nezkrátí.
Kombinace cukrovka, versus užívání pervitinu, je však zcela smrtící. Vím, o čem píši. V odpovědích tyto okolnosti zpravidla nezmiňuji, dnes udělám výjimku. Jsem diabetik a mám z minulosti dlouholetou zkušenost s užíváním.
Nebudu se sáhodlouze rozepisovat, možnosti internetového poradenství jsou limitované. Užívání drog, respektive pervitinu, oslabuje imunitní systém a devastuje tělo i psychiku zdravého člověka, natož diabetika.
U cukrovky je velmi důležité dodržovat striktně pravidelný přísun zdravé, energeticky vyvážené stravy, v určených časech.
Člověk, který si aplikuje inzulín, se musí každý den, bez odkladu a výjimky, zastavit, 3 až 5 krát si změřit glykémii a podle toho uvážit, kolik inzulínu užije. Ve hře, "výpočtu" je: Co budu jíst, tzn. snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře a druhá, "malá večeře". Také kolik jídla sním, nebo mám sníst a co budu následně dělat, tedy jaký výdej energie budu do dalšího jídla mít.
Zkuste si spočítat, kolik takových krátkých, ale mimořádně důležitých zamyšlení a úkonů to dá za týden, měsíc, rok.
Chyba v pravidelnosti a stanovení každé dávky inzulínu, múže mít v dlouhodobějším horizontu, díky zvýšeným hladinám cukru za následek "rozpad" vnitřních orgánů, nervových a cévních zakončení, zejména ledvin a očí, tvorbu defektů na končetinách, s možným důsledkem amputací a ve finále hyperglykemické koma, které většina nemocných nepřežije.
V krátkodobém horizontu, tedy kdykoli při "dietetické chybě" a chybně určené zvýšené dávce inzulínu, naopak dochází k hypoglykémii, tedy snížené hladině cukru, při které člověk může upadnout do hypoglykemického komatu velmi rychle. Chvíli je mu zle, slabost, úzkost, zmatenost, pokud si sám nedokáže pomoci a nikdo jiný mu neposkytne potřebnou glukózu, ztrácí vědomí a bez následné pomoci umírá. Velmi rychle. Pokud má "štěstí" a je mu včas poskytnuta lékařská pomoc, byl li v komatu "déle" (i tak jde o velmi krátkou dobu), dá se poměrně rychle do pořádku. Pokud mu není pomoc poskytnuta bezprostředně a tak, díky následné pomoci přežije, může se probudit ochrnutý, nebo dementní.
Co je myslím velmi důležité a je třeba zmínit, že závislost na pervitinu je závažnějším onemocněním, než diabetes, zabíjí a ničí život spolehlivěji, s větší jistotou.
Nepotkal jsem za celý život žádného diabetika 1. typu, užívajícího pervitin, který by dokázal zodpovědně kompenzovat svoji nemoc. Někdo "vydržel" déle, jiní zemřeli velmi záhy, všichni jsou mrtví. Nezabila je cukrovka, ale pervitin.
K tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/13958/diabetes-a-pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/8489/drogy-a-cukrovka.html
https://www.extc.cz/poradna/?category_id=0&theme_id=0&p_keywords=hypoglyk%C3%A9mie&search=Vyhledat+dotazy
Stimulační drogy, pervitin, nemoci:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Diabetes 1. typu v kostce:
http://www.zivotacukrovka.cz/clanek/160/cukrovka-1-typu-v-kostce/
Nezmiňujete, jestli užíváte pervitin i Vy. Jestli ano, těžko můžete po komkoli chtít, aby přestal, nefunguje to. Pouze "ukázaná" může platit a někoho dalšího inspirovat. Každý začíná u sebe.
Stačí takto?
Přeji Vám i kamarádovi vše dobré, buďte na sebe opatrní,
Amrit Sen.