následky z pervitinu
laidy
dobyry den,je mi 32 let a 3 krát v životě jsem si snupla pervitin z důvodu že jsem moc unavená a bolí mě 3 roky v uchu,vždy jsem si to dala 1 kráttýdně,a nic mi z toho nebylo,potřetí jsem nespala celou noc když jsem byla v práci,dopoledne jsem si dala a začlo mě bušit srdce,tak za 6 hoďin hrozné pálení v levém prsu až k bradavce,a nemohla jsem dýchat jak kdyby se mi ztahnul hrudník,dostala jsem křeče do prstu na rukách i chodidlech,zkřívili se a nemohla je narovnat,brnění po těle ruky stehna lýtka,lehla jsem si a rychle dýchala myslela jsem že umřu,pak jsem měla do rána stres že mi to poškodilo tělo a umřu.Na druhý den se mi motala hlava a pocit špatného dýchání,zavolala jsem záchranku a dělali ek g srdce a v pořádku s nízkých tlakem.Už je to 2 týdny co sem nic neměla a v životě ani uznevezmu,pořád mám pocit že to ublizilo mojemu tělu,pálí mě prs o s bradavkou a předtím mi to nedělalo a taky se mi jak kdyby hůřdýchá a tlaky na hrudníku,nechci dostat plicní embolie nebo infark kvůli bílému svinstvo které jsem si vzala v životě jen 3 krát,prosím poraďte myslíte že to pálení prsu a hrudník sťím může ještě souviset,?děkuji moc mám strach

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky zadůvěru.
Chápu Vaše obavy a starost. Takto na dálku není možné určit příčinu Vašich potíží, jestli tělo takto reaguje na pervitin, jako takový, nebo na některou z příměsí, kterou může obsahovat. To může pouze lékař, po důkladném vyšetření, pokud bude vědět o všech souvislostech, které mohou s potížemi souviset.
Pravděpodobnější je, že jste prodělala, toxickou psychózu, nebo jí ještě procházíte. Pokud ano, měl by se Váš stav v horizontu hodin, nejpozději dnů, zlepšit.
Jestli ne, pak potřebujete psychiatra - adiktologa, se zkušeností práce s lidmi s psychickými poruchami, spojenými s užíváním, nebo užitím drog.
Při vhodné terapii, mám především na mysli přechodné nasazení antipsychotik, byste měla být velmi brzy v pořádku.
Těžko odhadnout, jestli jste se dostala do toxické psychózy díky zmíněným potížím, nebo jestli jsou jejím psychosomatickým projevem, či jestli jde o ryzí halucinační bludy. Možné je i vše zároveň.
Lidé v toxických psychózách často způsobují těžko napravitelné škody, ať už materiální, nebo vztahové. Mohou být nebezpeční okolí i sobě. Známe případy, kdy ohrozí zebe, nebo někoho dalšího na životě.
Pokud Vaše stavy pokračují i teď, vyhledejte lékařskou pomoc a "vyložte karty na stůl", nikdo Vám hlavu neutrhne. Dostane se Vám odborné pomoci, abyste mohla být zas brzy fit.
V každém případě jde o jasnou zprávu vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás pervitin není to pravé ořechové. Od teď se Vám může nejen po užití pervitinu, nebo jiných psychostimulantů, ale i halucinogenů, nebo konopných drog, kdykoli stát, že se zblázníte, a to i po minimálním množství té nejčistší drogy.
Zřejmě patříte k lidem, ktereří v sobě, z nejrůznějších důvodů, nosí předpoklady k psychickým poruchám. Těm pak může užití drogy nastartovat, prohloubit a rozvinout psychické onemocnění, ze kterého se nemusí úplně vyléčit, ani kdyby už do konce života žádnou drogu neužili.
Pervitin je velmi nebezpečná droga, s mimořádným závislostním potenciálem. Nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, kvalitu drogy nezaručuje.
K tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Můžete volat i na Poradenské linky kontaktního centra SANANIM v Praze:
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
Provozní hodiny:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý:      9.00 - 20.00
Středa:    9.00 - 20.00
Čtvrtek:   9.00 - 20.00
Pátek:     9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Když nám napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme, nebo Vám je telefonicky předají kolegové z našeho Kontaktního centra.
Jak je můžete kontakty na služby a zařízení, ve kterých pracují psychiatři - adiktologové, nejlépe adiktologické ambulance, AT poradny, případně některá kontaktní centra, podle oblasti a typu zařízení, v ČR, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
V tuto chvíli je Vám už nejspíš lépe, zkuste tedy nepanikařit, zachovat klid. Najezte se, pijte dostatek nealkoholických nápojů, doplňte vitamíny a minerály. Se zklidněním a usínáním Vám může pomoci čaj z meduňky, který koupíte v lékárnách i běžných obchodech. Konzultaci s odborníky ani tak neodkládejte.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná. Držím palce, ať jste brzy fit,
buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.