Pervitin
Ella
Mám podezření, že dcera bere již déle pervitin. Nevím jak často, ale pozoruji na ni změnu v chování,agresivitu, třes rukou, nedodělala školu, nechce se jí pracovat a práci ani nevyhledává.Je zvyklá na nepořádek, mluvit se mnou nechce prakticky o ničem. Celá rodina ji miluje a chce pomoci, ale ona si nedá říct vůbec v ničem. Zajímá ji jen telefon, kamarádi a peníze.Našla jsem ji spoustu nabídek na práci. Ale vždy má výmluvu proč tam nepůjde. Ze všeho jsem ji vždy pomohla ven jako např.zaplatila dluhy, žehlila problémy ve škole.Chtěla jsem aby bylo vše v pořádku. Tolik ji chci pomoci k lepšímu životu!!! Co mám dělat prosím?Miluji svou dceru!A vidím jak padá ke dnu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že se snažíte dceři všelijak pomoci. Tím, že se ale budete bát pojmenovat před ní věci pravým jménem a budete ji jenom všemožně usnadňovat cestu, těžko ji přinutíte ke změně. Její stav se spíš bude upevňovat. Nebude mít žádný důvod změnit svůj způsob života. Je jí takhle pravděpodobně poměrně dobře má doma veškerý luxus, našlapujete kolem ní po špičkách, snažíte se jí všemožně ulevit a ona má dost času na to dělat co ji baví, tedy třeba užívat drogy a vše s tím spojené.
Pokud budete chtít nějakou změnu, nezbude asi než začít z Vaší strany, nejlépe společně s dalšími členy rodiny. Jedině tím, že vy se začněte chovat jinak, můžete dceru dotlačit k tomu, aby jí její způsob života byl nepohodlný a zkusila ho také změnit.  Na každého ale funguje něco jiného, je samozřejmě také potřeba se pak zabývat důvody celého stavu, co mu předcházelo. Aby se jí do toho chtělo, musí ale alespoň trochu vystřízlivět a být ochotná k nějaké debatě.
Nejlepší by bylo, kdybyste zašli - klidně bez ní - do některého z center, která pomáhají rodinám uživatelů a tam probrali celou situaci podrobněji. Myslím, že byste mohli přijít na spoustu souvislostí, které vás možná doteď nenapadly, a také spoustu možností, jak situaci řešit jinak, nově.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, nabízím možnost objednat se k nám, do Poradny pro rodiče Sananim, v Žitné ul., tel.  739 268 527. Případně Vám ráda zašlu kontakty kamkoliv jinam, jen napište lokalitu.
S pozdravem
Jana Žáková