Dotaz
WhiteKnight
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na otázku ohledně pervitinu nebo MDMA.. obojí se prodává v krystalické podobě.. nedávno se mi do ruky dostal sáček s lehce nažloutlými krystalky vydávanými za MDMA, po požití šňupnutím se ale dostavilo silné pálení nosní sliznice a následně i v krku, přičemž při dávce MDMA o několik týdnů dříve (měl jsem to poprvé) jsem necítil žádné pálení. Je možné, že se jednalo o pervitin?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Mohl to být pervitin, ale také to mohlo být cokoliv jiného. Tímto způsobem to nepoznáme.
Nelze opomenout skutečnost, že se vlastně nijak nedá zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co vlastně všechno dané látky vydávané za určité drogy obsahují. Není neobvyklé, že plno prodávaných drog se s účinnou látkou MDMA ani nepotkalo a jejich složení může být všelijaké a různorodé. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu, potažmo psychice přivodit za rizika.
Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace nebo dalších drog).
Obsahy látek se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jejich přesné složení.
Každopádně buďte opatrný, a pokud bude to možné, dalším konzumacím se pokuste vyhnout.
Mějte se hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK