Změna osobnosti
Honza
Dobrý den,
obracím se na Vás ne jako závislý, ale jedná se o mou bývalou přítelkyni. Rozešla se se mnou v době, kdy začala brát Pervitin (nosem) a byla zrovna na dojezdu - a to i když jsme se velmi milovali. Je to přibližně 2 měsíce. V té době měla poznat jistého dealera této látky, který k ni začal chodit domů, a látku ji tam dávat. Ona však nemá peníze. Před nedávnem ji bylo 18 let, a v době, kdy to začala brát a scházet se s tím člověkem, měla závěrečné zkoušky. Zkoušky neudělala, neboť tam ani nešla. Dále říkala, že na školu kašle, a že chce peníze a jít do práce, a že se chce osamostatnit. Bydlí s mamkou, která situaci nijak neřeší. Dealer totiž v minulosti chodil i za její starší sestrou, které 6 let drogy nosil. V této době spolu začala s dealerem chodit, ale velmi mě to bolí. Byla výborná zpěvačka, měla vysoké ambice, hrála krásně na klavír a tančila, studovala grafiku. Ale nyní nemá žádné ambice a všem jen říká, že se máme jít léčit a ať ji dáme pokoj. Hodně zhubla (má cca 40kg) a když jsem ji před týdnem viděl, byla jakási vykroucená a totálně na mě kašlala a vyhodila mě po 10 minutách. Přinesl jsem její oblíbené ovoce, ale moc nadšená nebyla. Protože to nikdo z jejích nejbližších neřeší, chtěl bych ji nějak pomoci, ale skutečně nevím, co dělat, jelikož se mnou už ani nekomunikuje - většinou to vím jen z doslechu od její mamky, která to nechce řešit, protože se obává, že by se odstěhovala k dealerovi, a navíc je sama závislá na alkoholu. Dealer k ni chodí každý den a pravděpodobně tam i přespává. On rovněž bydlí u matky (je mu 29 let).
Můžete mi poradit, jak ji mohu pomoci, co mám dělat a co nedělat? Záleží mi na ni a miluji ji, ale vážně si nevím rady. Předem Vám děkuji za rozbor a odpovědi.

Odpověděl: Markéta Kordová
Honzo, zdravím Vás.
Omlouváme se za opožděnou odpověď.
Chápu, že pokud Vámi milovaná osoba takto padá dolů, je těžké se na to dívat. Je moc hezké, že Vám na bývalé přítelkyni stále záleží, máte chuť, ji pomáhat, ale obávám se, že pokud ona pomoc odmítá, moc toho asi nezmůžete. Motivace především její, je nejdůležitější...
Přes internetovou poradnu toho moc nezmůžeme, bylo by rozumné vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu, kde byste měl možnost jinak probrat celou situaci, ale také byste měl bezpečný prostor hovořit o tom, co prožíváte a jak Vám v tom je, nebýt na to sám, protože v lehké situaci nejste. Nevím, ale odkud jste a zda víte, kam byste se případně mohl obrátit. Pokud jste z Prahy nebo blízkého okolí, můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče, partnery a blízké a vše co je třeba zkonzultovat v osobním kontaktu. To se mi zdá jako nejrozumnější řešení. Poskytujeme bezplatné služby, mohou být i anonymní. Stačí se jen objednat na uvedených číslech. Pokud se nedovoláte hned, buďte prosím trpělivý, v době kdy kolegové hovoří se svými klienty, telefony nezvedají. Když budete volat na mobil, zavolají zpět hned, jak to bude možné. Můžete se klidně odkázat na mě.
Doporučuji prozatím partnerku do ničeho netlačit. Další řešení bych nechala až po té co se v osobním kontaktu poradíte, doplníte informace atd...
V případě, že žijete někde úplně jinde, tak prosím upřesněte, jaká větší města máte dobře dostupná, pokusíme se Vás co nejvhodněji nasměrovat.
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: 9,00 - 17,00 (po domluvě lze i v jinou dobu)
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Držím palce, v případě potřeby se ještě ozvěte.
Mějte se hezky, Markéta Kordová