Abcest
Uzlina35
Dobry den zacina se mi delat abcest po vpich! Jsem uzivatelka drog uz 23 let a toto se mi stalo poprve!Hrozne to boli a nechci jit k doktorovi. Muzete mi poradit, jak si ho vylecim samav dekuji moc

Odpověděl: Amrit Sen
Uzlino, zdravím Vás.
Chápu Vaše trápení a obavy, jsou na místě. Není čas na sentiment, riskovat "zvládnout" absces bez lékaře, znamená otevřít možnost, že přijdete o ruku, nebo o život.
Je místo zarudlé, horké? Máte zvýšenou teplotu? Pokud platí byť jedna z uvedených možností, na nic nečekejte a nechte se ošetřit ihned, například na pohotovostní chirurgické ambulanci v nejbližší nemocnici.
Do denní ambulance v nemocnici, můžete zajít rovnou, bez doporučení Vašeho praktického lékaře, pokud trváte na tom, se mu vyhnout.
Jestli jste z Prahy, nebo okolí, můžete to zkusit v pražském kontaktním centru SANANIM, které má otevřeno i přes víkend:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Jak najdete, podle oblasti, kontaktní centra v celé republice, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Články věnované problematice abscesů, z webové verze časopisu eDekontaminace, který vydávají terénní a další pracovníci naší organizace SANANIM:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
Znova na Vás apeluji, neodkládejte lékařskou pomoc, nechte se ošetřit a případně "nasadit" léčbu antibiotiky, ve hře je příliš mnoho.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.