Uživatel pervitinu
Ewa
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Asi před rokem jsem zjistila, že můj syn užívá pervitin.Je mu 24 let, začal být velmi nezodpovědny, změnil se v chování, dělal si dluhy, které jsem i dost dlouho platila.Nasledovalo to, že se odstěhoval(listopad 2017) 100km daleko, a od té doby s námi nekomunikuje,já bych mu ale stejně chtěla pomocí, jen nevím jak. Opakovaně jsem mu i pomoc nabídla, on problém, jak tvrdí, nemá. Jen bych ještě chtěla podotknout, že jsem se s drogama nikdy v životě nesetkala a o to větší rána to pro mě je. Syn byl vždycky spolehlivý, férový, chytrý, zodpovědný. Děkuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je velmi těžké někomu pomáhat, pokud o to nestojí, je dospělý, v podstatě nic po Vás nyní nechce a navíc je takhle daleko. Chápu, že Vás jeho situace hodně tíží, ale vlastně možná úplně přesně nevíte, jak na tom je, je to tak? Je možné, že se opravdu s krátkodobým koketováním s drogami rozloučil?
Pomáhat mu můžete až tehdy, když se s Vámi znovu spojí a bude o to stát. Pak bych byla ale velmi opatrná, jak ta pomoc bude vypadat. Platit za něj dluhy většinou vede jen k dělání dalších dluhů. Pokud by Vás syn požádal o pomoc, bylo by dobré dojít se pak o aktuální situaci poradit osobně do některého ze zařízení, kde pracují s rodinami uživatelů. Samozřejmě i nyní tam můžete zajít a probrat celou situaci, mohlo by Vám to pomoci ji lépe snášet.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková