Dcera 15bere drogy
Mmm
Dobrý den,moc prosím o radu.Zjistila jsem,že dcera-15let bere drogy.Lecime se s depresí,bere setralgin teprve 14dni,ve čtvrtek máme jít na psychiatrii, celý víkend nespala i když lhala,že jo až to včera vyústilo v šílený stav,byla agresivní,těžko dychala ,měla halucinace a v tom strašným stavu chtěla jít ven.byla jsem nucena zavolat záchranku,přijeli i policajti,dělali ji test na drogy ze slin a byl negativní.ale z její sestřenice vypadlo, že si za ten víkend dala pervitin, nějaký m a ještě extázi.do toho ji v nemocnici daly prášky na uklidnenou a doporucili zvýšit atd zvýšit na jednu.jeste ten den ji pustili,noc byla hrozná,strašně sebou kroutila,těžko se jí dýchalo a špatně polykalo.rano byla zmatená,ale snad z nejhoršího venku.dala jsem ji setralgin a až pak jsem se dozvěděla,že užívala drogy.mam strach,aby se jí něco nestalo,prý se to nesmí kombinovat.dale jí chci dát na léčbu,pokud možná co nejrychleji,dokud je to v začátku.prosim poraďte mi,jak mám dále postupovat.dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že řešíte situaci hned.
Dcera je velmi mladá a rozhodně by se nemělo čekat jen tak, co se stane dál. Stavy, které popisujete, nejsou vůbec malichernost. Dcera už se dostala do péče lékařů, s nimi je třeba dál spolupracovat a hlavně jim říkat co nejvíce informací, co víte. Nepíšete, jestli už byl kontaktován Odbor péče o dítě, ale možná, pokud nebyly drogy prokázány, tak ne. Pak zatím nebudete mít dohled sociální pracovnice, o to více je to na Vás. Bylo by rozhodně dobré zajít se poradit osobně do některého z center, která pomáhají rodinám uživatelů drog. Tam byste mohli vše probrat podrobněji a také by Vám řekli možnosti léčby. Pokud jde o experiment a dcera by alespoň v základu spolupracovala, zkusila bych nejdříve ambulantní léčbu. Ale je opravdu třeba posoudit celou situaci komplexně a to nejsem z tak krátkého popisu schopná. Poraďte se tedy především s psychiatrem dcery a dále právě s někým, kdo se orientuje v závislostech.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková