pervitin.
Forzitia
Dobrý den chci se zeptat na takovou asi nevhodnou věc .Ale za zkoušku nic nedam.
Já beru pervitin už hodně let a poslední roky už ho jen kouřim .Můj kamarad,který taky bere pervitin ,ale teda Pícha si ho do žil ,ma zvláštní problém .Nic mu to nedělá a stále spí .Čím to může byt ?Pamatuju si že se mi to kdysi taky stávalo ...ale už si nepamatuju jak to přešlo .Mám víc teorii ale zatím žádné reseni ...On je celkem mladý kluk a není jak vzhledove tak povahove uplne spatne na tom.Dává si protože ho to baví ,na rozdíl ode me ,která si dávám po ránu abych se zvedla z postele.Tak si říkám jestli to ze mu to nic nedělá třeba není tím ,ze v podstatě ani nemá co dělat ...jestli mi rozumite ..Mužů poprosit o nějaké řešení na jeho problém ,a odpověď jako je přestat brát bych prosila nepsat.Děkuji .

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel, žádnou radu pro vás, resp. vašeho přítele, nemám. Nevím přesně, jak to u vašeho kamaráda probíhalo, ani co všechno by mohlo být příčinou toho, že mu v tuhle chvíli pervitin nefunguje. Má s tím problém on, nebo spíše vy. Stalo se něco, co tomuhle nereagování předcházelo?
Změnil dodavatele? Změnil se proces výroby? Vám ten samý pervitin funguje? Co někomu dalšímu?
Jakým způsobem kamarád užívá? Odpočívá, dává si pauzy? Nebo jede několik dní v kuse a pak už mu pervitin "nefunguje"? Je to tak vždycky, nebo jde o něčím specifické situace?
Příčin může být mnoho. Možná by bylo lepší, kdyby se v tomhle směru ozval přítel.
Naší poradně však pořád jde primárně o to, aby lidé drogy neužívali, nebo je užívali tak, aby sobě a svému okolí pokud možno co možná nejméně ubližovali. Tomuto přístupu se říká také harm reduction - jde v něm o snižování rizik spojených s užíváním drog (zdravotních, ale také právních a sociálních apod.). Patří sem pak také rady, které nejsou určené pro běžnou populaci, která drogy neužívá. Týkají se bezpečnosti užití u různých druhů aplikace, rad a návodů co dělat když ... ale na takový rozhovor je potřeba dorazit osobně a kontaktovat naše pracovníky buď v terénu nebo v kontaktním centru. Měl by kamarád o něco takového zájem? A ví kde takové zařízení hledat?
Píšete, že kamarád bere pro to, že ho to baví - je mladý, hezký, sympatický. Možná vám na něm záleží a chcete s ním držet krok? Nebo je to tak, že vás samotnou užívání pervitinu už tolik nebaví a přemýšelala jste o změně?
Kdybyste chtěla vy nebo kamarád napsat víc, neváhejte. Kdybyste potřebovali kontakt na terénní pracovníky nebo kontaktní centrum, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná.
Pěkný den přeje,
Gabriela Minařík.