Xanax,Neurol
Michal
Prosím Vás je mi 23 rokov mam psychicke ochorenie,ťažké depresie F33.2 Socialna Fobia F40 a emočnu poruchu osobnosti. Niekoľko krát som si siahol na život,aj nad smrťou dennodenne uvažujem.Moja otázka znie... Užívam denno denne približne 6 mesiacov Neurol 1mg v dennej davke až 2mg,aky maju prosim pekne vplyv BZD dlhodobe uživanie na zdravie človeka? ďakujem pekne.Čo mi hrozi do buducna ak sa zavislosti nezbavim? ďakujem.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den, Michale.
Existuje hodně lidí, kteří užívají benzodiazepiny v nižších dávkách dlouhodobě, protože jim pomáhají a nedaří se nastavit léčbu bez nich. Často se užívají benzodiazepiny jako podpůrná medikace k antidepresivům, antipsychotikům a stabilizátorům nálady. 1-2mg Neurolu není tak vysoká dávka. U závislosti jde o to, že člověk ztrácí kontrolu, navyšuje dávky, potřebuje čím dál tím víc, aby se dostavil původní účinek, ochuzují se mu záliby, zaoberá se užíváním na úkor blízkých lidí, koníčkům.
Benzodiazepiny poškozují paměť, pokud se užívají ve vyšších dávkách a dlouho. Dále můžou zhoršovat příznaky, kvůli kterým se původně nasazovaly. Můžou pak paradoxně prohlubovat úzkost, narušují architekturu spánku. Při vysazení se vyskytují nepříjmené příznaky jako neklid, nervozita, nespavost, které jsou přechodné. Při užívání vysokých dávek dochází k vzniku tělesné závislosti, abstinenční příznaky můžou být v tom případě i život ohrožující.
S pozdravem,
VP