Pervitin
Valerie
Zdravím, po 6 leté abstinenci, kdy jsem si srovnala život, splatila dluhy, našla a dosud udrzela práci, jsem si zhruba 5 měsíců opět ulitla na pervitinu .
Zatím nenastaly žádné problémy ale je mi jasné, že je to jen otázka času .
Naštěstí jsem se nedostala mezi lidi , kteří berou, kupují jen od dealera, ke kterému nemám žádný přátelský vztah.
Lidi, kteří neberou mám kolem sebe dost .
Potřebuji poradit, jak nejlépe se z toho dostat "za provozu". Volno si v práci vzít nemůžu, dá se to vůbec zvládnout?
Co by mohlo pomocí? Pracuji s lidmi, jsem na vedoucí pozici .
Pořád to odkladam a říkám si, až po skončení projektu, pak mě čeká celodenní školení a zase mám důvod (nemůžu tam přece usnout apod).
Má nějaký smysl snižovat dávku?
Jde mi o to, abych dokázala nějak fungovat.

Odpověděl: Amrit Sen
Valerie, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že ještě máte náhled a chcete situaci řešit. Pětiměsíční recidiva je slušná "porce", ale určitě se s ní dá pracovat, zastavit ji a začít se uzdravovat.
Doporučuji Vám tolik nepřemýšlet o tom, kolik a co pro zvládnutí recidivy obětovat, protože jinak přijdete o všechno, nakonec možná i o touhu cokoli měnit. Návrat k drogám, byť po delším čase, mívá příliš často za následek ještě hlubší propad s problémy většími, než kdy předtím. Určitě kontaktujte odbornou pomoc a kujte železo, dokud je žhavé, dříve, než se dobrý úmysl rozpustí v dalších dávkách.
Neptám se, jestli jste 6 let abstinovala po léčbě, nebo bez léčby, ani nakolik intenzivně, jak dlouho jste se následně doléčovala a jaká užitečná opatření, aktivity, "pojistky", jste si "naordinovala" poté.
Neznám Váš příběh, ani kontext, co je však jisté, pokud se máte uzdravit, půjde o běh na delší trať, ať už za "provozu", tedy v rámci ambulantní péče, nebo v rámci stacionární, či pobytové léčby.
Pokud se na zmíněný běh vybavíte kuráží, vytrvalostí, otevřenou myslí a upřímným srdcem, máte velkou naději na úspěch.
Není nad osobní pohovor, proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje služby uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktní centra v dosahu, obratem pošleme.
Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, případně nemusíme naši další komunikaci zveřejňovat vůbec. Pošleme kód po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se vzájemná komunikace otevře jen a pouze Vám.
Nezůstávejte v tak náročné situaci sama. První krok, přiznat si problém a podělit se s někým dalším, máte za sebou. Důležité bude svěřit se i někomu z blízkých, komu důvěřujete, ať už z rodiny, nebo okruhu přátel, mimo komunitu uživateů drog. Pokud to zatím nedokážete, poradí, jak na to, v rámci doporučené konzultace, zkušený odborník.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám navrhne konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat. Podpoří Vás a seznámí s možnostmi a škálou terapie, doporučí tu nejvhodnější. Další bude na Vás. Můžete si domluvit průběžnější konzultace, abyste v čase rozhodování a zvažování, co se sebou dál, byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v nejbližších dnech, týdnech. Rozhodování však neprotahujte.
Jak můžete potřebné adresy s telefonními čísly, podle typu služby, zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Snížení, snižování dávky, je prospěšné vždy. Situaci, ani závislost tak ale nevyřešíte, potřebujete se dostat k "jádru pudla" a od toho je terapie.
Pokud máte v dosahu Prahu, nebo Brno,  doporučuji Vám také navštěvovat mítinky NA - Anonymních Narkomanů, svépomocného společenství uzravujících se a uzdravených závislých, kde se při vzájemné podpoře, sdílení zkušeností, přátelství a 12 ti krokovému programu, daří lidem, kteří na mítinky docházejí, úspěšně abstinovat a žít spokojený, šťastný život:
NA Narcotics Anounymous - Anonymní Narkomani CZ:
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Seberte všechnu odvahu a jednejte.
Přeji hodně štěstí, držím palce, kdykoli napište,
Amrit Sen.