odvykání pervitinu
kluk
Dobrý den, nedávno jsem zjistil, že můj blízký člověk bere pervitin. Momentálně abstinuje už asi min. 3 dny. Pořád spí, je unavený, podrážděný a naštve ho každá maličkost. Často se dohaduje. Má otázka zní: je to normální a za jak dlouho to vymizí, jestli vydrží abstinovat? A jak poznám, kdyby zase začal brát? Moc díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru a odvahu. Ocitáte se ve velmi náročné situaci. Prostředků, jak pomoci zmíněnému blízkému, ale především sobě, pro Váš mladý věk a postavení v rodině, mnoho nemáte. Pokoušet se ji řešit sám, by nemělo efekt, ani smysl.
Pokud není dotyčný nakloněn svoje užívání drog řešit, nenahlíží problém, ani to, že se trápíte, měla by situaci řešit především Vaše matka.
Ocitáte se v ohrožení, a to všichni tři, protože při popsaných psychotických stavech, může takto zasažený člověk způsobit nevratné škody a ublížit sobě i okolí.
Promluvte o svých obavách s matkou. Jsou dospělé a zcela na místě. Vyberte si někoho z učitelů, učitelek ve škole, ke kterému máte blízko a svěřte se. Vím, že je to těžké, ale je to nutné.
Co se děje, úplně stačí. Máte možnost popovídat si i se školní podagogicko psychologickou pracovnicí, nebo pracovníkem. Pokud k tomu nemáte dostatek kuráže, volejte na některou z bezplatných anonymních linek důvěry, či krizových linek:
Modrá linka důvěry
pro děti a mládež:
549 241 010
608 902 410
Skype: modralinka (denně 9.00-21.00)
Linka bezpečí
zdarma pro děti, mládež a studující do 26 let:
116 111
Linka krizového centra
pro děti a dospívající:
541 229 298
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je a jak se situace vyvíjí.
Držíme palce, jsme tu pro Vás, Amrit Sen.