stimulanty
marek11122
dobry den mam dotaz pri dlhodobom uživani pervitinu dochadza k vzniku toxickej psychozy... v akom časovom intervale sa može rozvinuť do 2 rokov alebo či aj skor?? vopred díky

Odpověděl: Amrit Sen
Marku, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Každý člověk je jedinečně nastavený originál a drogy na něj mohou působit různě. Podobně i dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit.
K vzniku toxické psychózy při užití pervitinu, může z mnoha důvodů dojít kdykoli. Tím spíš, pokud má člověk předpoklady k psychickým poruchám, ale i bez nich.
Existuje několik základních pravidel, jak riziko toxické psychózy snížit, jistý si však, že se tomuto nepříjemnému a nebezpečnému stavu vyhne, nemůže být uživatel pervitinu nikdy. Ani při minimální dávce toho nejčistšího "materiálu".
Pokud se chystáte pervitin užít, měl byste brát na zřetel, že pervitin je velmi nebezpečná droga, s mimořádným závislostním potenciálem.
Nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaný, nebo čím je ředěný, často jde o velmi nebezpečné příměsi. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka kvalitu drogy nezaručuje.
Rizik, souvisejících s užíváním pervitinu je mnoho. Nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím pervitinu byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" si pravidelně dávat oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si odpočinout, zdravě a vydatně se najíst, napít, osprchovat, vyspat se.
Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložit na co nejdelší čas. Umožníte tak regeneraci organismu a snížíte riziko vzniku závislosti.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.priznaky-projevy.cz/psychiatrie-sexuologie/toxicka-psychoza-priznaky-projevy-symptomy
http://www.substitucni-lecba.cz/novinky/toxicka-psychoza-v-zajeti-stihomamu-435
https://www.extc.cz/toxicka-psychoza.html
Stačí takto? Proč se vlastně ptáte? Kdybyste se ještě potřeboval doptat, napište.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.