Tráva
Jack
Ahoj potřeboval bych pomoc s travou. Jsem si myslel ze prestanu kdyz budu chtit ale to sem se sakra seknul. Vydrzim to dva dny a sem nerv jak prase a nejsem schpnej fungovat je to strasny. Je mi 27 a hulim od 16. Co bych mel udelat abych to vydrzel a cejtil se lip? Diky moc. Ja uz se jen trapim.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Jacku,
díky za zprávu i za důvěru.
Přestat s trávou po 11 letech nemusí být pro každého jednoduché. Nevím, jak přesně vaše pokusy o vysazení vypadaly, proč selhaly, jak na tom vlastně s hulením jste (kolik, jak často a čeho užíváte). Kdybyste zašel osobně do poradny, nejspíš byste se kolegou bavil o tom, jak vypadaly vaše předchozí pokusy o vysazení, jaká byla vaše motivace, co fungovalo lépe, co vůbec ne, s jakými potížemi jste se potýkal a jak by bylo možné se na ně připravit (ať už jde o spánek a živé sny, nebo propad nálad, výbušnost, hubnutí nebo pocit nudy a ztráty smyslu jakékoli činnosti.
Takhle přes internet vám mohu poskytnout jen pár obecných rad a nápadů. Nebo vás odkázat na některou službu, kde nabízí poradenství pro lidi v podobné situaci, jako je ta vaše.
K těm tipům:
- vědět, proč to dělám a klidně si to sepsat na papírek pro případ krize
- udělat si plán na týden dva dopředu, co budu dělat místo hulení
- mít seznam míst a osob, situací (včetně propadů nálad nebo špatného spánku) a apod., které jsou pro mě nejrizikovější a nachystat se na ně, případně se lidem a místům nějakou dobu záměrně zcela vyhýbat
- natrénovat si, jak řeknu jasné a jednoduché NE, nechci, když mi někdo nabídne
- zbavit se všeho, co mám s hulením spojené - vyhodit všechny staré zásoby, skleněnky, fajfky a papírky; vymazat čísla dealerů a štědrých dárců
- najít lidi, kteří mě v mém záměru podpoří a kterým se budu moci svěřit, zavolat v krizi
- a když to hned nevyjde, nevzdávejte to, poučte se z nezdarů a jděte do toho znovu, často to musí člověk zkusit několikrát, aby to opravdu zvládl.
To by mohlo pro začátek stačit, co myslíte?
Kdybyste zvažoval podporu online, pak mohu nabídnout i www.koncimshulenim.cz - jde o online program na cca 8 týdnů, kde se jednou za týden setkáte s garantem, jinak pracujete na úkolech a denních záznamech. V tomto programu pracuji i já, tak se nelekejte, kdybychom se potkali.
Pokud by vám víc vyhovoval osobní kontakt a jste z Prahy, můžete se obrátit na Denní stacionář (Janovského 26,170 00 Praha 7; +420 220 803 130 a +420 605 212 175) a nebo napište znovu a připište, která větší města jsou vám dobře dostupná.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.