Zkušenost lsd a slunce.
Oli
Dobrý den. Mám dotaz, ohledně zážitku, který jsem prožil. Cca před měsícem jsem si dal trip s kamarádem, který je bere dost často, aby se stal osvícený a já ho měl asi po páté v životě. Trip probíhal celkem hezky, ale kamarád na mne ať pozoruji slunce. Tak jsem zíral do slunce, který mne vážně zaujalo. Po pár minutách co jsem na něj koukal jsem se podíval přímo do něj, asi 20 sekund, náhle jsem uslyšel hlas, jakoby mi někdo poseptal mim hlasem do ucha (zblaznis se) v tu chvíli jsem se z terna odsekl a málem jsem zesilel, kamarád tohle čekal, chtěl prej toho docilit, prej kontakt se zdrojem. Od té doby ten měsíc jsem úplně jinej člověk, nelpim na věcech na kterých jsem lpel a to mi dělá starosti, žádná radost, lehký uzkosti a strach z absurdních myšlenek, který se pořád opakuji, např. Že jsem v jine realitě, do který jsem odcestoval skrz to slunko, že všechno je iluze apod. Že nic nemá smysl v tyhle jiný realitě, trochu í deprese a únava. Driv jsem docela ujížděl na pervitinu a trávě, ale už jsem od pervitinu čistek 2 mesice. Abych podotknul. Jinak normálně pracuji a funguji, ale jsem docela izolovany doma, nemám nic s kým bych to probral, max mamka mi trochu pomáhá. Driv jsem měl hodně plánu do budoucna a jednej cíl, ale vše je pryč í dobře pocity. Rad bych za každou informaci, co se mnou.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Oli,
díky za dotaz.
LSD je skutečně silný a nebezpečný halucinogen. Působení této drogy je nevypočitatelné. Velmi individuální, nepředvídatelné. Nikde není dopředu garantováno, že intoxikace bude příjemná, neřku-li přínosná.
Z vašeho popisu je i trochu úzko. Fakt si myslíte, že užívání LSD vede k osvícenosti? Tedy si myslíte, že když to budeme brát všichni, budeme všichni osvíceni? To snad ne...? Drogy takto opravdu nefungují.
Mám výhradu k postoji vašeho známého, o kterém píšete, že je vaším kamarádem. Jeho intervence směrem k vám mi přijdou poněkud nezodpovědné. Načítáno od konce, přesvědčil vás, abyste se díval do slunce a jste z toho dosud rozsekaný. Jak píšete, jste jiný člověk, bez radosti. Dejte si bacha, s kým fetujete, když už fetujete.
Závažnost stavů, které popisujete, nedokážu posoudit. Může jít o krátkodobý dozvuk intoxikace, který sám postupně odezní, ale také nemusí. V první řadě berte prosím na vědomí základní doporučení - dokud se nebudete cítit zcela fit, zdráv, orientován a radostný jako před intoxikací, žádné další drogy již neužívejte. Žádné! Tedy ani konopí, pervitin, opiáty. A již vůbec ne v kombinacích. Můžete si nenávratně poškodit duševní zdraví. Pokud stavy úzkosti a další nepříjemné změny ve vašem prožívání neodezní, rozhodně vám doporučuji navštívit některé odborné adiktologické pracoviště. Pokud jste v Praze či poblíž, je takovým pracovištěm třeba CADAS SANANIM. Najdete je zde - Žitná 51, 110 00 Praha 1. Telefon +420 603 831 815, nebo e-mail: cadas@sananim.cz. Před návštěvou musíte být objednán. Více informací najdete zde: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html.
Pokud je pro vás Praha nedostupná, napište, odkud jste a mohu vám nějaké pracoviště doporučit poblíž bydliště.
Kdybyste ještě potřeboval, určitě napište.
Jakub Chudomel