Rychlá pomoc
Mamina
Dobrý den jsem maminka 19leteho syna chci se zeptat můj syn kouří marihuanu několikrát za den a způsobem bongem problém v spočívá vtom ze mi nejí a 2 dny neustále z vrací může to byt tou marihuanou?Ze je třeba předávkovány nebo něco takového? V nemocnici jsem sním byla tam mu nasadily dietu na zvracení moc vám dekuji za rychlou odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru.
Chápu Vaše znepokojení, starost o syna i bezmoc. Jestli jsou synovy zdravotní potíže způsobeny intenzivním užíváním marihuany, netuším. Může to tak být, ale spíš nemusí, tedy pokud se, jak píšete, syn nepředávkoval. Je dobře, že byl syn v nemocnici, ale může být těžké a komplikované určit správnou diagnózu a příčinu zdravotních potíží, pokud lékař neví o všech okolnostech, které by s nimi mohly souviset.
Nepíšete ani, jesti syn, když je mu už dva dny tak zle, přestal marihuanu užívat, nebo ne.
Každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit.
Setkáváme se spíš s tím, že marihuana, na rozdíl od jiných drog, podporuje apetit, chuť k jídlu. I proto bývá v medicíně používána jako podpůrný prostředek při některých závažných onemocněních.
V úvahu tedy přichází i možnost, že marihuana není jedinou drogou, kterou syn užívá. Nechci Vás ale strašit, mám za to, že kouření marihuany několikrát za den z bongu, je samo o sobě závažnou skutečností.
Doporučuji Vám tedy kontaktovat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližší bezplatné služby, která poskytuje poradenství rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky. Není nad osobní pohovor.
V rámci konzultace, po bližším seznámení se situací, se dozvíte, jak ji řešit. Co užitečného můžete pro syna, ale především pro sebe, udělat. Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může pomáhat dalšímu, byť jde, nebo tím spíš, o syna.
Z kontextu předpokládám, že synem sdílíte společnou domácnost, tématem může být, kam až sahá Vaše podpora a nakolik je vám oběma užitečná...
Dozvíte se, jak se synem komunikovat, také o hranicích, které nebude od věci nastavit a jak je držet.
Co je velmi důležité, seznámí Vás s možnostmi, jak se pokusit podpořit synovu motivaci k pozitivním změnám. Bez synovy motivace, jeho rozhodnutí a konkrétních kroků, to už asi také víte, se nic zásadně změnit nemůže. Zkušený odborník Vás zároveň upozorní na chyby, kterým byste se měla určitě vyhnout.
Znamená to tedy zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a poradenskou konzultaci si vyjednat.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na odborné služby v dosahu, obratem pošleme. Bezplatné služby lze poskytnout i zcela anonymně.
Jak můžete, podle oblasti a typu služby, zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, Vám i synovi, Amrit Sen.