Pervitin,žlučník,cysta
Michaela99
Dobrý den, chtěla bych se zeptat..včera jsem si dala pervitin, ale mám cystu na vajecniku? Ovlivňuje droga nějak cystu? Dnes při dojezdu mě začal strašně bolet žlučník, opravdu nepříjemné píchání a bolest, nejedla jsem dva dny, dnes veliká únava a jiný dojezd než obvykle. Mám z toho strach, díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Michaelo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Užívání drog oslabuje organismus a funkci imunitního systému, zatěžuje a vyčerpává životně důležité orgány, včetně mozku a nervové soustavy.
Nejsem lékař, ale je nasnadě, že po dvou dnech bez jídla, předpokládám, že jste toho moc nenaspala, nebude dobře ani jinak zdravému člověku, natož Vám.
Ať už mají Vaše potíže příčinu jakoukoli, s užíváním drog bezpochyb souvisí. Tělo i psychika Vám vysílají jasnou zprávu, že pro vás drogy nejsou to pravé. Nebudete li ji respektovat a nevezmete ji vážně, čekejte další, závažnější problémy.
Doporučuji Vám tedy napříště se drogám vyhnout, nebo jejich užití odložit na co nejdelší čas, dopřát si oddych k regeneraci.
Pokud to nedokážete, vyhledejte odbornou pomoc a svých potížích otevřeně promluvte. Bezplatně, anonymně.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvte si termín schůzky. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Se žlučníkem nejsou žerty, doporučuji Vám tedy bez dlouhého otálení navštívit lékaře a nechat se odborně vyšetřit.
Nedokážete li si drogy odříci, snažte se aspoň minimalizovat rizika.
Nikdy nevíte, co všechno pervitin, který užíváte, obsahuje. Může jít o chemické "zbytky" z výroby, ale i fyzikální a bakteriální nečistoty, případně nejrůznější, často velmi nebezpečné příměsi, kterými distributoři pervitin ředí.
Rizik souvisejících s užíváním pervitinu je mnoho. Častou chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím pervitinu, nebo drog, jako takových, byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložit na co nejdelší čas, snížíte tak, kromě jiného i riziko vzniku závislosti.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.