Extáze v těhotenství
Sára
Dobrý den, dříve jsem jsem brala často extázi, občas jsem si zahulila. Nyní jsem skoro v 7. Měsíci těhotenství a kamarád má mít narozeniny, moc ráda bych to s ním i s ostatními kamarády, sestrou a s přítelem oslavila, spíše v klidu u nějakého filmu nebo při písničkách. Ale vzhledem k tomu, že oni určitě budou mít u sebe nějaké éčko nebo emko, tak jsem se chtěla zeptat jak moc velké riziko je si dát s nimi alespoň půlku éčka nebo čáru emka, abych se alespoň naladila na jejich vlnu. Od doby co jsem otěhotněla jsem si nezakouřía, nezahulila ani jsem si nevzala nic jiného. Muže se mi najednou něco stát? Hlavně tedy miminku? Děkuji

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
je moc fajn, že jste doposud v průběhu těhotenství neužívala žádné psychotropní látky a doporučila bych vám v tom pokračovat i nadále. Nelze předem odhadnout, jak zareagujete, neznám váš zdravotní stav ani průběh těhotenství, a riskovat předčasný porod či poškození plodu za to nestojí... Myslete i na situaci, kdybyste musela komplikace v souvislosti s konzumací drog řešit s lékařem, pravděpodobně byste si tak začátek mateřství obohatila o dohled Orgánu sociálně právní ochrany dětí (je běžnou praxí porodnic hlásit všechny rodičky, u nichž byla zjištěna přítomnost návykové látky, a to nejen “tvrdých drog”, ale i THC apod.)
Přeji vám, abyste si party užila bez rizika a zbytek těhotenství proběhl bez problémů.
Vilma Táborská