Odvykání kokain
AMM
Kamarad byl závislý na kokainu (bral denně)několik let-nyní v odvykání 1,5roku,bere antidepresiva a další léky.Kvuli rodině dochází pravidelně na testy a rodina mu také zamezila přístup k penězům-ve 32 letech dostává kapesné a pracuje v rodinném podniku.Otazka je jak se chovat v situacích k takovému člověku,když má stavy,ze je úplně mimo a zlý a chová se zvláštně a někdy až nelogicky reaguje na obyčejnou odpověď ve které si najde něco co ho popudi.Zajimalo by me co takový člověk prožívá a co se mu děje v hlavě a jak se mu dá pomoct at se cítí co nejdříve dobre i bez jakýchkoliv léku.Nemuze je přece brat stále.Je to dost psychicky náročné protože mi přijde jako by on byl dvě osoby-občas se v něm probudí ta zla a člověk neví jak reagovat at nenastane totální scéna-nebo až agrese.Ublizuje tím okolí,ale asi si to ani neuvědomuje.Jinak sleduju,ze je občas hodně nervózní a nesoustredeny a přestal o sebe pečovat -hodně kouři a taky mi v lepší chvíli svěřil ze pociťuje častou nutnost močení a v sexuálním životě někdy problém s erekci.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
rok a půl abstinence je už poměrně dlouhá doba. Nedá už se mluvit rozhodně o odvykání. A pokud kamarád opravdu nebere (ani kokain ani nic jiného), pak by se měl za tu dobu jednoznačně stabilizovat. Jestli tomu tak není, určitě by bylo dobré, aby se tím nějak víc zabýval jeho psychiatr. Je možné, že se problémy z drog mohly plynule přeměnit v nějaké trvalejší psychiacké onemocnění a v tom případě je třeba to řešit. Po takové době už by měl být schopný samostatné existence bez kontroly a pomoci rodičů.