Partner a extáze
Daniela
Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem o prosbu, velmi pravděpodobně s žádostí o
osobní konzultaci v nějakém pražském poradenském centru.
Od svého partnera jsem se dozvěděla, že necelé tři měsíce užívá
pravidelně, a to dvakrát týdně extázi. Potýkal se s nějakými smutky a
špatnými náladami, od kamaráda dostal tabletu a v domnění, že se jedná
o jakousi stres odbourávající pilulku, ji vzal. Dostavily se velmi
příjemné pocity, které ho donutily v užívání pokračovat. Že se jedná o
drogu, mu velmi rychle došlo (i vzhledem k její celkem vysoké
pořizovací ceně), avšak potřebu přestat rozhodně nemá, naopak tvrdí,
že si už život bez ní ani nedokáže představit.
Jsem velmi zaskočená jeho reakcemi, pozoruji u něj celkem výrazné
změny chování (z abnormálně klidného a trpělivého člověka se stal
často výbušným, chvílemi až agresivním). Je možné, aby podobné reakce
nastoupily tak rychle?
Jsem připravena mu být maximální oporou, pomoct mu najít nějakou
alternativní cestu řešení problémů, ale vidím, že ani v nejmenším nemá
zájem. Je mi jasné, že nátlak z mé strany nemá cenu, zároveň to nechci
nechat ladem a jen přihlížet, do jakých problémů se dostává.
Jako komplikaci vnímám fakt, že spolu žijeme na dálku a vidíme se
pouze jednou za 14 dnů. Partner žije v Německu, je anglicky a německy
mluvící, chtěla jsem Vás proto ještě poprosit, zda byste mi nedokázali
doporučit nějaké odkazy na internetové stránky zabývající se touto
problematikou (pro případ, že by byl nakloněný diskuzi a ochotný si
třeba něco načíst).
Předem děkuji,
s pozdravem Daniela xxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Danielo, dobrý den.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna se snaží o zachování anonymity.
Můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče, partnery a blízké a vše co je třeba zkonzultovat v osobním kontaktu. To se mi zdá jako nejrozumnější řešení. Poskytujeme bezplatné služby, mohou být i anonymní. Stačí se jen objednat na uvedených číslech. Pokud se nedovoláte hned, buďte prosím trpělivá, v době kdy kolegové hovoří se svými klienty, telefony nezvedají. Když budete volat na mobil, zavolají zpět hned, jak to bude možné. Můžete se klidně odkázat na mě.
Doporučuji prozatím partnera do ničeho netlačit. Je fajn, že se Vám svěřil, to co teď prožívá, před Vámi netají, ale sdílí to s Vámi. Další řešení bych nechala až po té, co se v osobním kontaktu poradíte, doplníte informace atd...
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: 9,00 - 17,00 (po domluvě lze i v jinou dobu)
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Tak držím palce!
Mějte se hezky, Markéta Kordová