Metadon a těhotenství
Dobby
Krásný den mám krásné zdravé dvě děti i když jsem brala Metadon brala jsem dávku 40 Bohužel jsem se za poslední měsíce vyšplhala až na dávku 300 ml a jsem opět těhotná Jak velké riziko to může mít na vývoj plodu můžete mi prosím odpovědět co nejdříve Děkuji Petra

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
metadon rizikový není ve smyslu, že by způsoboval malformace nebo vrozené vývojové vady. Je důležité, aby o tom Váš gynekolog a porodník věděl, abyste se všichni připravili na případný abstinenční syndrom u dítěte. Abstinenční příznaky u novorozenců jsou dobře zvládnutelné, porodníci a neonatologové s tím umí pracovat. Jsou různé názory, ale nejčastěji se nedoporučuje v případě těhotenství substituci vysazovat a procházet abstinenčními příznaky - nenarozené dítě je citlivé na nepohodu matky, ale doporučuje se pokračovat v substituci až do porodu, případně se domluvit s psychiatrem na mírném znižování, tak abyste neměla potíže. Při užívání metadonu se dá i kojit.
S pozdravem,
VP