Drogy
elasticka
Dobrý den, mám 16 ti letého syna a zjistila jsem že uživá drogy: thc coc. taneční drogy a perník a sem tam LSD. Po zjiště jsem si ho dala otestovat kde mi to potvrdili. Ted to bude třetí týden, ale testy jsou stále takové nijaké jako že tam jde vidět že ty drogy a hlavně tráva jde slabě vidět. Testuju ho skoro každý víkend. Ale stále to má v sobě. Nevím zda mi lže že už nic nebere nebo to může v těle přetrvávat i takovou dobu. Mám strach zajít k dětskému lékaři, protože jsem matka samoživitelka a navíc těhotná a bojím se že mi ho pošlou někam do ustavu. Mohli by jste mi poradit co ted mám dělat? Jestli ještě vyčkat a udělat test později nebo jít k tomu dětskému lékaři at mu vezmou krev jestli je to opravdu tak že leže a bere pořád? Prosím vás už jsem zoufalá poradte mi prosím. Lenka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud testujete domácímí testy z moči a syn kouřil THC hodně, pak je možné, že i tři týdny po posledním užití tam něco bude. U ostatních drog by byly testy už určitě negativní. Pokud byste ho přes lékaře poslala na krev, pak by mělo být negativní vše, drogy jsou viditelné delší doby v moči.
Samotné testy ale příliš neřeší, je třeba s ním situaci řešit celkevě, tedy hlavně proč má potřebu brát nemalé množství drog ve svém věku, co mu chybí (nebo naopak přebývá, vadí), jak žije, s kým se stýká apod. To všechno by se mělo nejlépe řešit i s nějakým odborníkem, bu´d při společných sezeních nebo jen on sám. Pokud by nechtěl spolupracovat, pak bych doporučovala, abyste zašla za odborníkem sama a probrala celou situaci podrobně, testovat věčně ho asi stejně nebudete. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, ráda Vám nějaké kontakty zašlu.
Přeji hodně sil,
s pozdravem
Jana Žáková