Těhotná narkomanka
Babi
Jsem zoufalá s dcery,nejen ze ji není ani 18(bude ji až v říjnu) ale co je špatný,ze je v jiném stavu a přistihla jsem jí jak si dává nějakou drogu .Samozřejmě mi řekla ze je to vitamín ale nevěřím ji to.Vím,ze jsem ještě do toho října za ní zodpovědná,ale musela bych ji asi udat a taky ještě to těhotenství.Otec je údajně pryč ale taky se mi to už nechce věřit.Co mohu dělat prosím vás.Ja nikdy žádné drogy nebrala,jen teda cigarety kouřím,to ano

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kdy dítě pravděpodobně užívá drogy, je velmi vážná. Pokud je ale dcera navíc těhotná, je to o to vážnější a je třeba začít vše hned řešit. Především by měla jít dcera co nejrychleji k lékaři, aby potvrdil těhotenství a sledoval ji. Je třeba, aby se rozhodla, zda si dítě nechá nebo ne, a pokud ano, pak by bylo dobré dotlačit ji k co možná nejzodpovědnějšímu chování. Tedy rozhodně žádné drogy. Chápu, že to bude těžké, ale přeci jen opravdu jste za ni ještě zodpovědná a tak na lecčems můžete trvat.
Váš dotaz je velmi stručný, takže si z něj nelze udělat představu o celé situaci. Doporučovala bych proto co nejrychleji navštívit kromě doktora ještě také některé z center pro rodiny uživatelů. Tam by Vám poradili, jak dál co nejlépe postupovat.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková