Caste uživani alkoholi
Simona
Dobry den. Prosim vas timto o radu. Muj pritel (33 let) casto holduje alkoholu, jak doma tak po hospodách. Nepije doma nic jineho, nez pivo a to uz po ranu. Casto žárlí,je agresivni a podezírá me z nevěry.Uráží lidi kolem sebe a casto kašle na sve povinnosti a udajne si nic nepamutuje i kdyz zdemoluje nektere vybavení bytu. Za střízliva se omlouvá a jen slibuje. Ted jsem nasla poschovavene lahve od rumu v ošacení a po zahrade. Tuto situaci jsem nyni vyřešila rozchodem, protoze mame 8 měsíčního syna a otce alkoholika nepotřebujeme. Chce se k nam vratit a ujišťuje me, ze nepije. Je mozno takovemu člověku jeste verit? Muze sam zvladnout prestat pit? Dekuji za vasi odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
stav přítele, který popisujete, už je opravdu dost vážný a rozhodně se jedná o závislost. Někdo zvádne vypořádat se s ní sám, ale otázkou také je na jak dlouho. Asi bych nevracela vše do starých kolejí hned po pár dnech nebo týdnech. Pokud je opravdu v pořádku, pochopí, z čeho máte strach a proč jste opatrná. Nechte si nějaký čas na rozmyšlenou a abyste viděla, jak doopravdy bude fungovat. Bylo by také dobré zajít společně na párovou terapii a tam se domluvit, jak Vaše soužití bude případně znovu vypadat. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište, ráda Vám kontakt pošlu.
S pozdravem
Jana Žáková