Duální diagnóza
Jan xxxxxx
Duální diagnóza je pro psychiatra oříšek, že? Mám ji, závislostní chování nasedlo na Úzkostnou poruchu osobnosti. Docházím k psychiatrovi a psychoterapeutce (psychterapie teprve v začátcích, ale nic se nehlo za 15 let léčby, což mi přijde VELMI dlouhá doba). No, jediné s čím byl problém, byl alkohol, tráva. Alkohol nepiju 4 roky, trávu nemám dva týdny. Potíž je v tom, že mi dáváte kombinaci tří léků(AD, anxio, olanzapin na spaní(jsem "jen" neurotik)) a zároveň se mám držet dál od drog? Takový paradox! Jasně, že hranice vlastně není, takže to anxiolytikum mě "rozjíždí", takže piju kafe a kouřím jednu cigaretu za druhou. Takže je to neřešitelná situace, protože, když vysadím ty "léky", budu mít silné úzkosti. Když je nevysadím, budu unavený a budu to vytahovat kávou, cigaretami a energy drinky. Na neschopenku nemohu. Co mi vlastně můžete poradit?

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
přestat se litovat je moc dobrý krok, pokud se Vám to povedlo, jsem ráda. Neobviňovat okolí, nečekat, že okolí všechno vyřeší za Vás, ale že je jenom na Vás, jaký chcete žít život. Je fajn vzít život do vlastních rukou, nečekat na zázraky a rozhodnout se pro změnu v životě, Protože 15 let je dlouhá doba a chtělo by to se rozhodnout, přestat se stále motat v kruhu a začít žít, realizovat změnu. To za Vás neudělá nikdo, ani léky, ani drogy, ani psychiatr.
S pozdravem,
VP