neurol
159kk
už nekolikrát jsem si vzala neurol i když ho nemám na předpis a měla jsem dobré stavy, ale nasledně jsem měla veliké uzkosti. chci se zeptat jestli je nějak škodlivé zneužívat prášky, které nemám předepsané a jestli to muže mít nějaké následky jak fyzické tak psychické?
Děkuju za odpověd.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobře, že píšete.
Užívat Neurol může být velký problém, i pokud je psaný na předpis. V případě, že jej konzumujete bez lékařského doporučení, tak jak Vás napadne, je to problém o to větší. Tento lék má silný závislostní potenciál, takže hrozí riziko vniku závislosti, jak psychické, ale i fyzické.
Doba podávání benzodiazepinových anxiolytik má být jasně ohraničena. Absolutně nevhodné je doporučení „kdykoliv dle potřeby". Pokud jde o benzodiazepinová anxiolytika, celková doba podávání by měla být co nejkratší, doporučuje se nepřesáhnout 4-6 týdnů. Po této době již může docházet k rozvoji tolerance na podávaný lék.
Další informace zde:
http://www.benzo.cz/clanky/zavislost-na-benzodiazepinech.html
http://www.benzo.cz/clanky/charakteristika-benzodiazepinu.html
http://www.benzo.cz/clanky/odvykaci-potize.html
Doporučuji obrátit se na specializovaného lékaře/psychiatra a Vaše problémy zkonzultovat. Možná nalézt vhodnější a především bezpečnější řešení. Jak už v podobě jiné medikace, která bude pod lékařským dohledem a bez návykovosti nebo psychoterapie...
Mějte se hezky, když tak ještě napište.
S pozdravem, MK